علی‌اکبر حلیمی دبیر کانون تربیت اسلامی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش، اظهار کرد: مشکلات این وزارتخانه برای امروز و دیروز نیست بلکه مشکلاتی است که با این وزارتخانه عجین شده است و تا الان کم و بیش وجود داشته است.

وی افزود: با توجه به جایگاه آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین از وزیر جدید انتظار می‌رود که کادری را جهت پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در این وزارتخانه جمع‌آوری کند و این مطالبات را به حداقل برساند.

دبیر کانون تربیت اسلامی استان البرز اضافه کرد: باید تمام مسؤولان به میزان مسؤولیتی که در قبال جامعه فردای اسلامی ما دارند به گونه‌ای احساس مسؤولیت کنند که مشکل آموزش و پرورش را مشکل خودشان بدانند و نگویند وزارتخانه‌ای است که وزیر دارد و به ما ارتباطی ندارد.

حلیمی بیان کرد: اگر هر شخصی که به عنوان وزیر آموزش و پرورش از سوی مجلس رأی اعتماد کسب کند، کمک و نگاه ملی پشت سرش نباشد کار عقب می‌ماند.

وی با تأکید بر حفظ جایگاه و منزلت اجتماعی فرهنگیان، گفت: در دو حوزه «شأن و منزلت اجتماعی معلمان» و «معیشت معلمان و فرهنگیان» باید اقدامات جدی صورت گیرد که اگر در این دو حوزه کاری انجام نشود این مرجعیت به لحاظ عدم تأمین معیشت به مخاطره جدی می‌افتد؛ معلمی که برای تأمین معاش خانواده خود 2 شیفته یا بیشتر کار کند دیگر رمقی از او نمی‌ماند و این مسأله در شأن معلم نیست.

حلیمی با اشاره به مشکل دیگر نظام آموزش و پرورش، اظهار کرد: عدم هماهنگی اولیا با دانش‌آموزان مشکل دیگر نظام آموزش و پرورش است که به جهت درگیری‌هایی که اولیا دارند نمی‌تواند خود را با فرزندشان هماهنگ کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش ما از یک بال مهم بی‌بهره است که آن خانواده است و مدرسه تمام بار مسؤولیت اجتماع و آموزش را به دوش می‌کشد لذا باید مشارکت اولیاء را بیشتر کنیم.

دبیر کانون تربیت اسلامی استان البرز گفت: ما در سطح استان‌های کشور نیروهای بسیار توانمندی داریم که لیاقت وزیر آموزش و پرورش شدن را دارند. آقای بطحایی هم به خاطر اینکه حمایت نشد از وزارت آموزش و پرورش رفت.

وی در واکنش به این سؤال که «به نظر شما وزیر جدید آموزش و پرورش چه شاخصه‌هایی باید داشته باشد؟»، اظهار داشت: وزیر پیشنهادی جدید آموزش و پرورش حتماً باید فرهنگی باشد، چون جامعه و مطالبات فرهنگیان حوزه خاص و تخصصی است. در گذر زمان وزرایی آمدند که بخشی از قابلیت‌های وزارتخانه را نابود کردند. کسی که فرهنگی باشد و با دغدغه‌های فرهنگیان آشنا باشد بهتر می‌تواند مشکلات آنها را برطرف کند.

دبیر کانون تربیت اسلامی استان البرز  با بیان اینکه مطالبات فرهنگیان چندین سال است که بر زمین مانده است، اضافه کرد: فرهنگیان شرایط کشور را درک می‌کنند و انسان‌های نجیبی هستند اما پرداخت مطالبات به کارمندان ارگان‌های دیگر غیر از آموزش و پرورش ناعادلانه است؛ اگر پول نیست باید برای همه نباشد نه اینکه فرهنگیان را به نوعی زیر پونز ببرند.

حلیمی گفت: در سازمان برنامه و بودجه باید نگاه‌ها به سمت آموزش و پرورش عوض شود و وزارت آموزش و پرورش باید نگاه اول را در بحث بودجه به خود جلب کند و بعداً از وزیر توقع داشته باشند که چرا مطالبات فرهنگیان پرداخت نشده است.

انتهای پیام/