به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، حجت الاسلام مهدی ولایی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز صبح امروز در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: تعامل و همکاری دو دستگاه می تواند در راستای تحول فکری و فرهنگی جامعه اثرگذار باشد؛ آموزش و پرورش راهبردی ترین نهاد در تربیت نسل جوان جامعه و راهبری معنوی و علمی آنها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز ضمن بیان پتانسیل های سازمان تبلیغات اسلامی در راستای اقدامات و برنامه های فرهنگی وجود سه هزار هیأت مذهبی، 170 کانون فرهنگی، 300 مؤسسه قرآنی، 137 روحانی مستقر را ازتوانمندی های تبلیغات اسلامی در استان خاطرنشان کرد.

وی اظهار کرد: امروز باید تلاش کنیم تا دانش آموزان به دو بال علم و معنویت تجهز شوند چراکه معنویت و علم می تواند نسلی را تربیت کند که آینده نظام و انقلاب به وجود چنین نسلی وابسته است؛ با توجه به استقبال خانواده های کرجی از مدرسه دخترانه صدرا توسعه این مدارس در استان ضروری است.

ولایی برحق، بهره گیری از ظرفیت روحانیون را گامی مهم و اثرگذار در راستای تحول فرهنگی در این استان عنوان کرد و افزود: تبلیغات اسلامی این آمادگی را دارد تا با همکاری این سفیران تبلیغی برنامه های فرهنگی از قبیل گفتمان دینی، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، جلسات پرسش و پاسخ، آگاهی بخشی به آن ها در رابطه با انقلاب و دلایل شکل گیری آن و اوقات فراغت جوانان را برگزار کند.

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز ضمن استقبال از رویکرد جدید مدیرکل تبلیغات اسلامی آمادگی آموزش و پرورش استان را در راستای همکاری با تبلیغات اسلامی استان اعلام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت روحانیون، توسعه مدارس صدرا و اجرای برنامه های فرهنگی همچون گفتمان دینی، جلسات پرسش و پاسخ و مشاوره دینی می تواند در تربیت دانش آموزان انقلابی اثرگذار باشد.

وی از آمادگی آموزش و پرورش استان البرز برای همکاری در زمینه راه اندازی مدارس پسرانه صدرا در استان خبر داد و گفت: توسعه این مدارس علاوه بر اینگه گامی مهم در راستای توثیق روابط بین دو دستگاه فرهنگی است در تحول فرهنگی استان نیز مؤثر است.