برای ۱۰۰هزار معلم تا اول مهر حکم تمام وقت صادر می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: هم‌اکنون برای‌ 10 هزار معلم حکم تمام وقت صادر شده است و پیش‌بینی می‌کنم تا اول مهر برای بیش از 100 هزار نفر از معلمان حکم تمام وقت بخورد و این تعداد از معلمان در طرح معلم تمام وقت مشارکت کنند، این اولین بار است این موضوع را اعلام می‌کنم و از این طریق 650 هزار ساعت حق‌التدریس پُر می‌شود.

به گزارش تسنیم، بهمن سال 97 بود که وزارت آموزش‌وپرورش، بخشنامه طرح معلم تمام وقت را ابلاغ کرد و بر این اساس دبیران و هنرآموزانی که در هفته 30 ساعت تدریس داشته باشند از 17.5 درصد فوق‌العاده ویژه بهره‌مند خواهند شد.

همچنین یارمحمد حسین‌بر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش پیش از این در پاسخ به این پرسش که “معلمانی که تمایل به عضویت در طرح معلم تمام‌وقت دارند باید از چه‌زمانی اقدام کنند؟” گفته بود: از نیمه دوم تیر ماه ثبت‌نام معلمان متقاضی عضویت در طرح “معلم تمام‌وقت” آغاز می‌شود و احکام مربوط نیز اول مهر صادر خواهد شد.

وی افزود: معلمانی که تمایل به عضویت در این طرح دارند باید به امور اداری مناطق آموزش‌وپرورش محل اشتغال خود مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل کنند و افرادی که سال تحصیلی گذشته در این طرح عضو شدند باید مجدداً مراجعه و عضویت خود را تکرار کنند، افرادی که به عضویت طرح “معلم تمام‌وقت” درمی‌آیند از 17.5 درصد فوق‌العاده ویژه بهره‌مند می‌شوند و محاسبه فوق‌العاده ویژه بدین صورت است که حق شغل، حق شاغل، حق ایثارگری، سختی کار و فوق‌العاده شغل محاسبه شده و 17.5 درصد آن مد نظر قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش وپرورش متذکر  شد: این طرح به‌نفع فرهنگیان است و معلمانی که در طرح “معلم تمام‌وقت” حضور می‌یابند دیگر به‌صورت ماهانه رقم حق‌التدریس را دریافت می‌کنند همچنین هیچ ارتباطی میان این طرح و تأخیر در پرداخت حق‌التدریس‌ها وجود ندارد و ما پیگیر هستیم که پرداخت آن هم به‌روز شود.

حسین‌بر بیان کرد: سال گذشته طبق آخرین گزارش 10 هزار نفر به عضویت طرح “معلم تمام‌وقت” درآمدند و بعد از اینکه احکام صادر شد تعداد متقاضیان افزایش یافت اما چون حقوق را صادر کرده بودیم دیگر امکان عضویت افراد جدید محقق نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *