برگزاری نخستین همایش مکتب تربیتی حضرت امام خمینی (ره) کلید خورد

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، این سازمان در نظر دارد نخستین همایش مکتب تربیتی حضرت امام خمینی (ره ) را با همکاری حوزه های مختلف برگزار نماید که به همین منظور نشست شورای برنامه ریزی و سیاستگذاری این همایش برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام علی ذوعلم معاون وزیر و رییس سازمان مطالبی را در خصوص تبیین مکتب تربیتی حضرت امام خمینی(ره) و دلالت های آن در نظام تربیت بیان داشت و افزود: امروزه برنامه درس ملی به عنوان ستون تحول محتوایی در آموزش و پرورش مطرح است .

وی تاکید کرد:مکتب تربیتی حضرت امام(ره) مهمترین و برجسته ترین مجموعه ای است که در دوره معاصر در خصوص تربیت براساس مبانی فلسفی، اسلامی، عقلی و نقلی اسلام ناب محمدی ارائه شده است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه در طراحی استانداردها و مولفه های یادگیری باید به ریشه های مبنایی اسناد تحول و نیازهای واقعی مخاطبان توجه شود اظهار داشت:مکتب تربیتی حضرت امام (ره) جامع بوده و اعتبار علمی و عملی ایشان آنچنان بالاست که اگر بتوانیم در جهت تبیین این مکتب حرکت کنیم گام واقعی را در تحول واقعی در نظام تربیتی برداشته ایم.

وی اعلام داشت: این همایش قابلیت اجرایی شدن در 4 سطح متفکرین و نخبگان حوزه و دانشگاه، فرهنگیان انقلابی و علاقمند، دانشجو معلمان و دانش آموزان قابلیت اجرایی شدن را دارا است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آن زمان که برون داد مجموعه درس ملی ما افرادی باشند که براساس دیدگاه حضرت امام (ره) بنگرند، بیندیشند و زندگی کنند می توان بیان کرد که مکتب ایشان را فرا گرفته ایم.

در ادامه این نشست حسن ملکی دبیرهمایش مکتب تربیتی حضرت امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه توجه و تبیین اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری باید جزوء مبانی باشد که در اجرای سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی مد نظر قرار گیرد، گفت: در برگزاری این همایش نظام نقش ها و فعالیت شورای سیاستگزاری می بایست مشخص شود و کمیته های مختلف تعیین و فعالیت شان را آغاز کنند.

وی تبیین و تدوین مکتب تربیتی حضرت امام خمینی (ره)و بازخوانی و نشر افکار و اندیشه های امام راحل را دو هدف اصلی این همایش برشمرد.

حجت الاسلام مستوفی به عنوان نماینده موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، ابراهیم محمدی، ارشاد استعدادی، مصطفی فیض، ملکی، همایون صدوقی و حکمت هم در خصوص این همایش نظرات خود را بیان کردند.

در پایان حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان ضمن بیان برخی از ویژگی های حضرت امام (ره) پیشنهاد کرد محوریابی به جای محورنویسی و انجام چندین مصاحبه قوی قبل از برگزاری همایش مدنظر قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *