رفع کمبود سرانه‌های آموزشی مسکن مهر تهران تا ۲ سال آینده

معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به اینکه مسکن مهر استان تهران اکثراً در شهرهای جدید واقع شده و تأمین سرانه‌های این واحدها بر عهره شرکت عمران شهرهای جدید است تاکید کرد: کمبود سرانه‌های آموزشی مسکن مهر استان تهران ظرف دو سال آینده رفع خواهد شد.

محمد تقی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح کمبود سرانه‌های آموزشی در استان تهران به ویژه در انبوه سازی‌های این استان و مسکن مهر گفت: مسکن مهر در تهران عمدتاً در شهرهای جدید است و شرکت عمران شهرهای جدید هم متولی تأمین سرانه‌ها در این واحدهاست. در حقیقت در شهرهای پردیس، پرند و اندیشه و… شرکت عمران شهرهای جدید باید این کمبودها را جبران کند و پیش بینی می‌کنیم ظرف دو سال آینده با تحویل این واحدها و تکمیل زیرساخت‌ها، تأمین سرانه‌ها به ویژه سرانه‌های آموزشی نیز انجام شود.

وی افزود: در آخرین جلسه شورای مسکن استان تهران نیز استاندار بر این نکته تاکید کرد که باید این شرکت‌ها نسبت به تأمین سرانه‌ها و خدمات عمومی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و بر اساس جمعیت پذیری منطقه سرانه‌ها را تأمین کنند.

وی ادامه داد: در شهرها هم بر اساس طرح‌های جامع و تفصیلی سرانه‌ها باید تأمین شوند اما مشکلات اجرایی و نحوه تملک برای تأمین سرانه‌های آموزشی وجود دارد؛ برای مثال بعضاً در برخی مناطق تهران زمین برای ساخت مدرسه هست اما آموزش و پرورش پول احداث ساختمان را ندارد؛ در حال حاضر در مناطق ۲۱ و ۲۲ این موضوع هست.

معاون استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نوسازی فضاهای آموزشی در استان تهران اشاره کرد و افزود: برخی فضاهای آموزشی در سطح استان قدمت زیادی دارند و نیازمند تخریب و نوسازی هستند که برخی کمبودها مربوط به همین بخش است و بخش دیگر هم مربوط به جمعیت پذیری‌های جدید است.

تقی زاده تاکید کرد: در شهرهایی که طرح‌های بازآفرینی آنها در حال تدوین است، تکالیفی درخصوص تأمین سرانه‌های آموزشی و بازسازی و نوسازی برای دستگاه‌های اجرایی مشخص شده است. همچنین در شناسنامه شهرها نیز این کمبودها به طور دقیق احصاء و نسبت به رفع و جبران آنها بر اساس برنامه‌ای زمانبندی شده اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *