برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش حذف نشده است‌

به گزارش ایسنا، محمدرضا مسیب‌زاده در آیین افتتاح سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان پسر سراسر کشور، اظهار کرد: تقویت ارزش‌های اسلامی و دینی یکی از رویکردهای مهم آموزش و پرورش است که در این راستا برنامه ویژه‌ای تدارک دیده شده است. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه ویژه به تربیت در ساحت‌های شش‌گانه دارد.

این مسئول، مسائل دینی و اعتقادی، فناوری، زیباشناسی و هنری، زیستی و سیاسی و اجتماعی را از ساحت‌های تربیتی دانست و گفت: وظیفه همه ما نشر فرهنگ قرآن، ایثار و شهادت در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه افراد حاضر در این رقابت‌ها، نماینده بیش از ۷.۵ میلیون دانش‌آموز هستند، بیان کرد: این افراد در مرحله کشوری حضور دارند و نفرات برتر به مرحله بین‌المللی راه‌ می‌یابند. مسابقات قرآن، عترت و نماز، تنها مسابقه‌ای در آموزش و پرورش است که مرحله بین‌المللی دارد.

این مسئول تصریح کرد: فعالیت‌های ویژه‌ای در حوزه قرآنی دنبال می‌کنیم. این دانش‌آموزان در فضای ارزشمند کشور رشد کردند و برای این نظام در قبال نشر احکام دینی وظیفه دارند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در تربیت دینی و توجه به ارزش‌های اسلامی، یادآور شد: علی‌رغم مشکلات، چیزی از برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش حذف نشده است‌.

مسیب‌زاده به طرح قنات اشاره و خاطرنشان کرد: قرآن، نماز، اهل‌بیت (ع) و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش در قالب این طرح است که در سطح کشور اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *