وزیر بعدی آموزش و پرورش اجازه سوءاستفاده سیاسی از فرهنگیان را ندهد وزیر بعدی آموزش و پرورش اجازه سوءاستفاده سیاسی از فرهنگیان را ندهد

در مورد استعفای سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، این موضوع مطرح شده بود که او یا برای انتخاب مجلس استعفا داده و یا اختلاف نظر با دولت موجب استعفای وی شده است که در هر صورت این امر نشاندهنده ضعف حسن روحانی رئیس‌جمهور است.

وی افزود: اگر آقای بطحایی به دنبال آن بوده که پس از استفعایش نماینده مجلس شود این امر ظلم به فرهنگیان است که البته این موضوع بخشی از ضعف رئیس‌جمهور است؛ چراکه وزیری را انتخاب کرده که به دنبال جایگاهی برای رسیدن به نمایندگی مجلس می‌گردد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور باید وزیری را انتخاب کند که با جامعه فرهنگیان بازی نکند، تاکید کرد: من با خلق و خوی آقای بطحایی آشنا بوده و می‌دانم که وی از اول دوره وزارتش به دنبال آن نبوده از جایگاه وزارت به جایگاه نمایندگی مجلس برسد. البته ما در مقام عمل چنین چیزی را شاهد بودیم.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که بطحایی در هیأت وزیران شرایطی را دیده بود که مجبور بود از وزارت آموزش و پرورش تن به استغفا دهد و متاسفانه این موضوع در سایر وزارتخانه‌ها مانند وزارت بهداشت را شاهد بودیم.

وی بیان کرد:به نظر می‌رسد در دستگاه ریاست جمهوری مافیای ویژه وجود دارد که باعث می‌شود وزرا به کار ذاتی‌شان نرسند که معنی‌اش تداخل اختیار است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: شاید مراد از اظهارات اخیر روحانی مبنی بر اینکه اختیارات مرا زیادتر کنید این باشد که تداخل اختیارات را زیاد کند که البته این امر به عرصه مدیریت کشور ضربه زیادی وارد می‌کند.

آزادیخواه تاکید کرد: مدیری که اختیار اعمال نظر و اقدام در حوزه فعالیت خود را نداشته باشد، وزیر نیست بلکه کسی است که جایگاه وزیری را در یک وزارتخانه اشغال کرده و اگر بخواهد سالم کار کند حتما نمی‌تواند چنین وضعیتی را تحمل کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سرپرست وزارت آموزش و پرورش که عملا باید وزیر بعدی باشد، سند تحول بنیادین را مدنظرش قرار داده و آن را به صورت جدی پیگیری کرده و اجرا کند. ضمن اینکه باید با رگه‌های سند ننگین ۲۰۳۰ مقابله کند و اجازه ندهد دولت برای انتخابات آینده از وزارت آموزش و پرورش به عنوان حیات خلوت استفاده کند؛ اگر غیر این باشد خیانت به جامعه فرهنگیان است.

آزادیخواه با بیان اینکه استفاده از جایگاه وزارت آموزش و پرورش و فرهنگیان خیانت در حق معلمان است، گفت: اینکه عده‌ای از بستر دانش‌آموزان به قدرت برسند و به دنبال مقام و ثروت باشند خیانت بیٌن باشد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش باید عرصه علم و تعلیم و تربیت باشد تا بتواند به وظایف ذاتی خود عمل کند لذا نباید از این وزارتخانه به عنوان ابزار سیاست سوء استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *