1000 اثر در جشنواره ملی دانش آموزی به رقابت پرداختند

به گزارش روز یکشنبه آموزش و پرورش، اولین جشنواره ملی رسانه‌های دانش‌آموزی ” رسانش ” با شعار خیزش هوشمندانه نوجوان در دنیای رسانه ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم از ابتدای بهمن ماه، تا پایان خرداد برگزار شد.

علی جانباز معاون فرهنگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی آثار دانش آموزی در جشنواره رسانش گفت: جشنواره دانش آموزی رسانش امسال برای اولین بار با این نام برگزار شد در حالیکه این جشنواره سالیان پیش با عنوان مداد کمرنگ برپا می شد. این جشنواره امسال نسبت به سال گذشته با توجه به تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه با رشد ۶۰ درصدی روبه رو بوده است.

وی افزود: از آنجایی که مبانی اصلی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بر پایه کار گروهی است، این جشنواره را به صورت گروهی (گروه های دانش آموزی) برگزار کردیم و بخش فردی از سرفصل های این جشنواره حذف شد.

جانباز خاطرنشان کرد: تنوع کار، توجه و اهمیت به رسانه‌های نوین، تنوع در رسانه‌های تصویری از جمله نکاتی است که در این دوره از جشنواره به کرات در آثار دیده می‌شود و بسیار مورد توجه و اهمیت است.

وی با بیان اینکه این جشنواره تنها مختص دانش‌آموزان عضو این انجمن نیست، تصریح کرد: «رسانش» یک جشنواره رسانه‌ای ملی است که همه دانش‌آموزان را در معنای عام در برمی‌گیرد.

معاون فرهنگی اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان گفت: در جریان برگزاری این جشنواره دوره‌های آموزشی ویژه دانش آموزان در استان‌های ایلام، گیلان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و همدان نیز با حضور اساتید به نام، برگزار شد که این دوره به تولید آثار فاخر در حوزه دانش آموزی بسیار تاثیرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره تنها به ارسال آثار دانش آموزی خلاصه نمی‌شود ادامه داد: برگزاری این جشنواره ابتدای کار است، کارگاه های حضوری از ۱۵ تا ۱۷ مرداد در تهران برگزار خواهد شد و در این جشنواره، دانش آموزان مستعد شناسایی می‌شوند و برای باشگاه رسانه‌های دانش آموزی آماده خواهند شد.

معاون فرهنگی اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان افزود: باشگاه رسانه‌های دانش آموزی با حضور دانش آموزان برگزیده این جشنواره، راه اندازی خواهد شد که این باشگاه در سال آینده مسئول برگزاری جشنواره رسانش خواهد بود و داوری آثار و شناسایی استعدادها توسط این دانش آموزان صورت خواهد گرفت. /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *