کار پژوهشی تحت هر عنوانی در نظام تعلیم و تربیت یک امر ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم در جلسه هیئت رئیسه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: پیوند حقیقی از جنس محتوایی و گفتمانی بین مرحله پژوهش ، مرحله برنامه ریزی و در نهایت مرحله اجرا یک امر مسلم و عقلانی به شمار می رود که ما باید طبق بندهای مهم سند تحول بنیادین، زیر نظام پژوهش و ارزشیابی را بسیار روشن تر و شفاف تر مستقر کنیم که این امر وجود یک مجموعه پژوهشی تحت هر عنوان را برای این سازمان، وزارت آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت یک امر ضروری و مسئله ای روشن می دانیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: سازمان امور اداری و استخدامی 8 سال قبل مصوبه ای جهت تعیین تکلیف پژوهشگاه مطالعات ابلاغ کرد که در سال های اخیر به ضرب الاجل تبدیل شده بود که ما را بر آن داشت تا با اجرای این ابلاغیه به ضعف ها و خلأهایی که در ساختار این پژوهشگاه بود ورود کرده و درصدد رفع آن ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

ایشان ادامه داد: پیرامون اجرای مصوبه ابلاغی چندین جلسه کارشناسی با حضور نخبگان و دلسوز این حوزه تشکیل شد که به سناریوهای متعددی ختم شد اما با همفکری که با بدنه مدیران و کارشناسان پژوهشگاه داشتیم، با یاری خداوند متعال به یک چارچوب محکم و قابل دفاع دست یافتیم.

در بحث ساختاری به ایجاد یک معاونت جدید در نمودار اداری سازمان به همراه 2الی 3 دفتر تخصصی و چند گروه پژوهشی در دفاتر این معاونت رسیدیم همچنین عنوان این معاونت را، “معاونت پژوهش” یا “معاونت پژوهش و برنامه ریزی درسی” نام گذاری میکنیم که هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است.

هدف ما در این امر بازآرایی همراه با ارتقاء و تقویت مجموعه پژوهشی در بدنه نظام تعلیم و تربیت است که این امر مهم با ارتباط مؤثر و منسجم با حوزه های علمیه و جامعه دانشگاهی کشور محقق می گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *