تربیت دانش‌آموز تراز جمهوری اسلامی هدف سند تحول بنیادین است مسیب‌زاده :

محمدرضا مسیبزاده، مدیرکل دفتر قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با ایکنا از خوزستان، در ارتباط با جایگاه برنامههای قرآنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: بالاترین سند و راهنمای اصلی در حوزه آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین است که بر اساس آن به ساحتهای مختلف تعلیم و تربیت توجه ویژه شده است.

وی اظهار کرد: به این معنا که دانشآموزان تراز جمهوری اسلامی، دانشآموزان شش ساحتی باشند؛ یعنی از همه ساحت‌های مختلف تعلیم و تربیت؛ از جمله ساحت اخلاقی و اعتقادی، ساحت زیستی و تربیت بدنی، ساحت اقتصادی، ساحت هنری و زیبایی شناختی و ساحت علمی و آموزشی بهرهمند باشند.

مسیب‌زاده با بیان اینکه در سند تحول بنیادین به این شش ساحت توجه ویژه شده است، افزود: در سرآمد این ساحتها، ساحت اعتقادی و دینی است که دانشآموزان با بهره‌گیری از مفاهیم عالیه قرآن کریم هر چه بیشتر خود را به آموزههای ارزشمند قرآن و عترت نزدیک میکنند و در تمرین عملی قرآن و عترت که نماز است شرکت میکنند.

مدیرکل دفتر قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه روح سند تحول بنیادین، قرآن است، افزود: همه فعالیت‌ها برگرفته از قرآن کریم است. در کلاسهای درس رشتههای مختلف و در فعالیتهای فوقبرنامه، فعالیتهای قرآنی دنبال می‌شود و این از دستاوردهای سند تحول است.

وی ادامه داد: نخستین سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی، منشور توسعه فرهنگ قرآنی است و در سال‌های اخیر با راه‌اندازی این منشور اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است؛ مهم‌ترین دستاورد این شورا و این کمیسیون قرار گرفتن همه بخش‌های قرآنی کشور در کنار هم است.

مسیب‌زاده گفت: کمیسیون آموزش عمومی به مسئولیت وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود اما وظیفه آن فعالیت‌های عمومی قرآن در سطح جامعه است؛ نه فقط آموزش و پرورش که ان‌شاءالله به کمک هم بتوانیم فعالیت‌های قرآنی را در سطح عموم جامعه نشر دهیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را اینجا به ما بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *