چشم‌اندازی جدید از سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان

چشم‌اندازی جدید از سودآوری صندوق ذخیره فرهنگیان

تهران- ایرنا- صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرد که تصمیمات مهمی برای راه‌اندازی هرچه سریع‌تر تعدادی از پروژه‌های پتروشیمی صندوق گرفته شده که انتظار می‌رود سود سرشاری را نصیب فرهنگیان عضو کند.

به گزارش شامگاه یکشنبه روابط عمومی و امور بین‌الملل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، در نشست مشترک بین مدیران موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک صادرات ایران که به میزبانی مهدی نیکدل، مدیرعامل و برخی اعضای هیات مدیره این موسسه برگزار شد.

در این نشست حجت‌الله صیدی، مدیرعامل و پرویز مقدسی، رییس هیات مدیره و تعدادی دیگر از اعضای هیات مدیره و معاونان بانک صادرات ایران، به همراه مدیران مجموعه پتروشیمی انرژی سپهر و اعضای هیات مدیره شرکت پتروفرهنگ، از شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان حضور داشتند، تفاهم شد تا با اعطای تسهیلات مناسب بانک صادرات، تکمیل و راه‌اندازی هر چه سریع‌تر پروژه پتروشیمی کیمیای پارس خاور میانه در سال جاری نهایی شود.

همچنین تفاهم شد تا صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک صادرات ایران به عنوان سهامداران اصلی شرکت انرژی سپهر، با تامین مالی سه واحد زیرمجموعه انرژی سپهر، روند راه‌اندازی این پروژه‌ها را تسریع کنند.

تعیین نحوه تامین تجهیزات پتروشیمی سیراف و دنا با استفاده از منابع داخلی و اعطای وام به شرکت پتروشیمی سبلان و ۲ شرکت پتروشیمی دیگر که مراحل کارشناسی آن انجام شده است، از دیگر تفاهمات این جلسه بود که قرار است در هفته جاری در هیات مدیره بانک صادرات نهایی شود.

صندوق ذخیره فرهنگیان مالک ۵۱ درصد از پتروشیمی‌های شرکت انرژی سپهر و همچنین مالک اکثریت سهام کیمیای پارس خاورمیانه است و راه‌اندازی به موقع این پروژه‌ها به معنی سودآوری برای فرهنگیان عضو صندوق است.

مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک صادرات، در این نشست بر تداوم برگزاری این گونه جلسه‌ها به منظور تسهیل در روند اجرای پروژه‌های پتروشیمی تاکید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *