با به‌روزآوری آموزش‌وپرورش به توسعه منابع انسانی و پیشرفت کشور کمک کنیم

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به تصمیم‌های گرفته‌شده در حوزه آموزش‌وپرورش در دولت دوازدهم اظهار کرد: سیاست‌هایی مانند مدرسه محوری، طرح بازی و یادگیری، مهارت‌آموزی، حذف کتاب‌های کمک‌آموزشی، حذف آزمون در مدارس ابتدایی و … دارای پشتوانه کارشناسی بوده است و حمایت صاحب‌نظران حوزه آموزش‌وپرورش را دارا می‌باشد.

بهگزارش معاونت رسانه و ارتباطات آموزش‌وپرورش، سید محمد بطحایی در جلسه شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ایام ماه مبارک رمضان و تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به اینکه با احتساب فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده‌هایشان، حدود دوسوم جمعیت کشور متأثر از تصمیمات آموزش‌وپرورش هستند، گفت: جامعه انتظار اقدامات مدبرانه از مسئولان آموزش‌وپرورش دارد و اینکه با توسعه انسانی در این نهاد انسان‌ساز، زمینه‌های پیشرفت بیشتر کشور مهیا شود.

وی اظهار کرد: آموزش‌وپرورش با پیشینه تمدنی، فرهنگی و تاریخ کشور ما همواره باید به‌روز و سرآمد باشد و علی‌رغم مشکلات اقتصادی باید با اتخاذ تدابیر مناسب در راستای این حرکت روبه‌جلو گام برداریم.

بطحایی در ادامه افزود: همه ما در جغرافیای مشترک سرزمین ایران هستیم و هر آسیب و مشکلی، برای همه ما آسیب‌زا است ازاین‌رو باید با داشتن اهداف مشترک در جهت توسعه و آبادانی کشور قدم برداریم و بدانیم اگر در وزارتخانه‌ای در یک بخش معاونت یا سازمان آن دستگاه مشکلی به وجود بیاید، این مشکل همه ما است لذا برای رفع آن مشکل باید همه، حداکثر تلاش خود را به‌کارگیریم.

بطحایی با اشاره به اینکه با تشریک‌مساعی به موفقیت نائل خواهیم شد، گفت: علی‌رغم همه فشارها و سختی‌های موجود، باید وقت و انرژی خودمان را صرف اهداف مشترک کرده و برای اعتلای آموزش‌وپرورش کشور قدم برداریم.

وزیر آموزش‌وپرورش با تشکر از همه‌کسانی که در سیل اخیر کشور خالصانه جلو آمدند و برای حل مشکلات مردم و آموزش‌وپرورش قدم برداشتند، اظهار کرد: در این زمینه نمایندگان ویژه اقدامات و پیگیری‌های خوبی داشتند و استان‌های معین نیز برای استان‌های سیل‌زده پشتیبانی خوبی ارائه دادند که این طریق از همه همکارانم سپاسگزارم و این پشتیبانی‌ها تا رفع همه مشکلات باید ادامه داشته باشد و خواسته‌ام در مراسمی از همه‌کسانی که در حادثه سیل اخیر کمک کردند تقدیر بشود.

وی فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان در سال‌های اخیر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با تلاش مدیریت این دانشگاه پذیرش دانشجو معلم ظرف یک سال از 7 هزار نفر به 55 هزار نفر رسیده است که اقدامی بسیار بزرگ و مهم برای تربیت نیروی انسانی وزارت آموزش‌وپرورش است و به لطف خدا قطعاً ثمرات مفیدی خواهد داشت، لذا از متصدیان و مدیریت این دانشگاه جهت تلاش‌هایشان تشکر می‌کنم که با کمترین امکانات این تحول را انجام دادند.

عضو کابینه دولت دوازدهم اظهار کرد: تصمیم‌های گرفته‌شده در حوزه آموزش‌وپرورش و در دولت دوازدهم به‌صورت کارشناسی شده بوده است و سیاست‌هایی مانند مدرسه محوری، طرح بازی و یادگیری، مهارت‌آموزی حذف کتاب‌های کمک‌آموزشی، حذف آزمون در مدارس ابتدایی و … دارای پشتوانه کارشناسی بوده است و حمایت صاحب‌نظران حوزه آموزش‌وپرورش را دارا می‌باشد.

در این جلسه رضا مددی، نماینده وزیر در سیل‌های اخیر کشور، گزارشی از آخرین اقدامات انجام‌شده در حوزه آموزش‌وپرورش را در استان‌های سیل‌زده ارائه کرد، همچنین خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت نیز گزارشی از اقدامات پیشگیرانه این مرکز را در ایام امتحانات پایان سال تحصیلی برای جلوگیری از انجام برخی تخلف‌ها در فضای مجازی ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *