معلمان جدیدالورود: اگر کارآموزیم چرا در حکم ما عنوان “پیمانی” آورده‌اید؟

معلمان جدیدالورود: اگر کارآموزیم چرا در حکم ما عنوان "پیمانی" آورده‌اید؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ عدم افزایش حقوق طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای معلمان جدید که امسال نخستین سال خدمتشان در مدارس است باعث اعتراض گسترده آنها شده است، این گروه از معلمان حتی کمپینی هم در فضای مجازی تشکیل داده‌اند و نسبت به اینکه چرا افزایش 400هزار تومانی حقوق مشمول حال آنها نشده است، معترض هستند.

البته خبرنگار تسنیم چرایی انجام چنین اشتباهی در وزارت آموزش‌وپرورش را جویا شد؛ بنابر آنچه به‌صورت غیررسمی اعلام شده است، اشتباهی در صدور احکام و در محاسبه میزان افزایش حقوق صورت گرفته است که این امر در مورد تعداد زیادی از معلمان جدید‌الاستخدام صدق می‌کند که این هفته، احکام آنها اصلاح خواهد شد و این دسته از معلمان حداقل 440 هزار تومان باید افزایش حقوق داشته باشند.

با این حال و با وجود اعلام این خبر، علی الله‌یار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش  در مصاحبه‌ای دیگر تأکید کرد که اشتباهی انجام نشده و معلمان ماده 28 را جزو نیروهای پیمانی که باید مشمول افزایش 400هزار تومانی حقوق شوند، ندانست!

او معتقد است که این گروه از معلمان هم‌اکنون در دوره کارورزی هستند و افزایش 400هزار تومانی مشمول معلمان شاغل رسمی و پیمانی است و دانشجومعلمان، معلمان ماده 28 و سربازمعلمان را شامل نمی‌شود.

در پاسخ به این موضع معاون وزیر آموزش و پرورش، جمعی از معلمان جدید‌الوورد در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کردند که در حکم آنها عنوان “پیمانی” درج شده است و از مهر سال 97 به‌مدت 24 ساعت موظف در مدارس مشغول به تدریس هستند و دوره‌های آموزشی آنها در دانشگاه فرهنگیان نیز به پایان رسیده است:

این تصویر، حکم یکی از معلمان جدیدالورود است که نوع استخدام او را “پیمانی” تعیین کرده است.

آنها می‌گویند: اگر به‌فرض ما کارآموز هم باشیم “که فرض غلطی است” باید بعد از آزمون جامع یعنی از تیر ماه که قبول شدیم 400 هزار تومان به احکام ما اضافه شود که نخواهد شد! اگر ما کارآموز هستیم چرا ذیل حکم ما عنوان “پیمانی” قید شده است؟! از چه‌موقع کارآموزها در مملکت ما حکم گرفته‌اند؟! از چه‌زمانی شما به کارآموزها 12 ماه حقوق داده‌اید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *