راه اندازی 73 مهدکودک سیار در مناطق سیل زده

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حبیب الله مسعودی فرید در نشست خبری که امروز در سازمان بهزیستی در تشریح عملکرد این سازمان برای سیل‌زدگان برگزار شد از اعزام ۸۲ تیم اورژانس اجتماعی به مناطق سیل‌زده خوزستان، لرستان و گلستان خبر داد و گفت: این تیم‌ها برای شناسایی گروه‌های نیازمند خدمت به این مناطق اعزام شده‌اند و هنوز هم مستقر هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی افزود: همچنین برای رفاه حال کودکان در مناطق سیل زده نیز اقدام به راه اندازی مهدهای سیار و موقت کردیم به طوری که ۲۳ مهد در لرستان، ۲۴ مهد در گلستان و ۲۶ مهد در استان خوزستان راه اندازی شده است.

وی افزود: کودکانی که از خدمات این مهدها استفاده کردند پس از ۷-۸ روز ذهنیت آنها تغییر پیدا کرد به طوری که در نقاشی‌هایشان این موضوع کاملاً نمایان بود.

وی همچنین از تشکیل کمیته‌ای برای بازتوانی و کارگروهی برای ارائه خدمات حمایتی اجتماعی و روانی در این مناطق خبر داد و تصریح کرد: با کمک تشکل‌های غیر دولتی، این کارگروه‌ها مداخلات لازم در حوزه‌های روانشناسی و اجتماعی را به سیل زدگان ارائه دادند و بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده همچنان تعدادی از اورژانس‌ها و مهدهای کودک در این مناطق پابرجا هستند.

انتهای پیام/