سفرهای خارجی مسئولان آموزش‌و‌پرورش برای اجرای توافق‌نامه با یونیسف

سفرهای خارجی مسئولان آموزش‌و‌پرورش برای اجرای توافق‌نامه با یونیسف

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در تاریخ 24 دی 97 خبری با عنوان «آیا سفرهای خارجی مسئولان وزارت آموزش و پرورش ارتباط با سند 2030 دارد» در این خبرگزاری منتشر شد.

در این گزارش که در تاریخ 24 دی 97 منتشر شد، غلامرضا کریمی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل درباره سفرهای خارجی برخی مسئولان این وزارتخانه به دو کشور چین و سوئد که هزینه‌های آن از سوی یونیسف پرداخت شده، توضیحاتی داده بود.

هم‌اکنون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در واکنش به این خبر، توضیحاتی را برای خبرگزاری تسنیم ارسال کرده است.

در توضیحات مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش آمده است:

“1. اعزام هیئتی از وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران به کشور سوئد در چارچوب اجرای توافق‌نامه همکاری‌های آموزشی بین وزارت آموزش و پرورش ایران و صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) با هماهنگی وزارت امور خارجه کشورمان انجام پذیرفته است، هدف از سفر هیئت اعزامی آشنایی با تجارب و دستاوردهای کشور سوئد در حوزه چگونگی ارتقای کیفیت آموزشی در دوره‌های تحصیلی بوده است.

2- اعزام هیئتی از وزارت آموزش و پرورش به کشور چین در چارچوب برنامه مبادلات علمی و آموزشی بین دو کشور بوده، هماهنگی سفر مزبور از طریق مجاری دیپلماتیک دو کشور انجام پذیرفته است، هیئت اعزامی از وزارت آموزش و پرورش با مقامات آموزشی در سطح منطقه‌ای و استانی ملاقات داشته و از دستاوردهای نظام آموزشی و پرورشی چین و مرکز آموزشی فنی وحرفه‌ای آن کشور بازدید به عمل آورده است.
3- درخصوص کشور ایتالیا هیچگونه هیئت کارشناسی یا مقامات این وزارت به این کشور اعزام نشده‌اند.

باعنایت به مراتب فوق تمام مأموریت‌های خارجی وزارت آموزش و پرورش در چارچوب روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورها و سازمان‌های بین المللی انجام می‌پذیرد و هیچگونه ارتباط موضوعی، عقلی و محتوایی با سند 2030 یونسکو نداشته، گزارش تمام سفرهای خارجی این وزارت به مراجع ذیصلاح ارسال شده است و نسخه ای از آنها (چاپی و الکترونیکی) جهت بهره‌برداری علاقه‌مندان در مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور موجود است.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *