آستان قدس رضوی در بازسازی مدارس مناطق سیل زده مشارکت خواهد کرد

آق قلا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: اولویت مان خدمات رسانی در مناطق سیل زده است و قطعاً در بازسازی مدارس و خانه ها سهیم خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد مروی بعدازظهر سه شنبه در جمع خادمیاران رضوی و گروه های جهادی مسجد صاحب الزمان(عج) شهرستان آق قلا اظهار کرد: حجم وسیعی از سیلاب در جای جای کشور از جمله گلستان به وقوع پیوست اما پس از این حادثه همه از سراسر کشور به ‎کمک سیل‎ زدگان شتافتند.

مروی افزود: یکی از زیبایی های سیل اخیر، نوع دوستی و درد دیگران را درد خود دانستن بود.

وی با بیان این که این خدمات و اقدامات نزد خداوند متعال بسیار ارزشمند است، اضافه کرد: آستان قدس تا جایی که توانایی داشته باشد پای کار است و اقدامات درازمدت هم در برنامه های ما خواهد بود.

مروی ادامه داد: اولویت مان خدمات رسانی در مناطق سیل زده است و قطعاً در بازسازی مدارس و خانه ها سهیم خواهیم بود.

وی توضیح داد: برای کمک به سیل‎زدگان از بخشی از اقدامات کم می‎کنیم و هزینه آن را به سیل‎زدگان اختصاص خواهیم داد و برای خانه‎سازی و مدرسه‎سازی اقدام می‎کنیم.

مروی تصریح کرد: به بخش‎های مختلف آستان قدس رضوی هم اعلام شده که کارهای غیرفوری را برای کمک به سیل‎زدگان تعطیل کنند و به کارهای واجب بپردازند.

گروه های جهادی عملکرد خوبی داشتند

در ادامه مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان گلستان اظهارکرد: گروه‎های جهادی در بدو شروع سیل و طوفان در گلستان در نقاط مختلف استان حضور یافته و امر خدمت رسانی را انجام دادند.

سیدحسین علوی با اشاره به تلاش همه گروه ها برای امدادرسانی گفت: چندین روز در منازل و معابر سیلاب وجود داشت و با تدابیر اندیشیده شده اکنون بحران آبگرفتگی از بین رفته اما در پسابحران قرار داریم.

وی توجه و مشارکت مسئولان را در شرایط فعلی خواستار شد و تصریح کرد: گروه‎های جهادی مستقر در مناطق سیل زده گلستان از جمله آق‎قلا و گمیشان زحمات بسیاری کشیدند و در کنار ستاد مدیریت بحران شهرستان‎ها به سیل‎زدگان کمک ‎کردند.

علوی خاطرنشان کرد: «قرارگاه جهاد خدمت» با فرماندهی سردار معروفی، فرمانده سپاه نینوای گلستان مشغول فعالیت است و تاکنون اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی حمایت از گروه های جهادی مستقر در منطقه را خواستار شد و گفت: گروه‎های جهادی در کنار دستگاه‎های دولتی و با تعامل با دستگاه های امدادرسان عملکرد خوبی داشتند و تا زمانی که لازم باشد در صحنه خواهند ماند.