تعیین تکلیف پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش در انتظار نظر سازمان اداری و استخدامی

تعیین تکلیف پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش در انتظار نظر سازمان اداری و استخدامی
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حجت‌الاسلام علی ذوعلم در حاشیه گردهمایی معاونان وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران  درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اظهار کرد: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش طبق مصوبه‌ای که 8 سال قبل ابلاغ شد، در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادغام شده اما این ادغام هنوز کامل انجام نشده است.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش پیشنهادی دارد که این مصوبه تغییر کند و منتظریم سازمان امور اداری و استخدامی کشور درباره نامه اخیر وزیر اعلام نظر کند گر اعلام کردند که همان مصوبه به قوت خود باقی است ما باید به حکم قانون کار خود را انجام دهیم و اگر اعلام کردند که پژوهشگاه از سازمان جدا شود که این کار انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام ذوعلم درباره محتوای نامه وزیر آموزش و پرورش درخصوص پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش بر اساس ادله‌ای که آوردند خواستند که مصوبه اصلاح شود و پژوهشگاه از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی جدا شود.

وی تصریح کرد: ما هیچ نظر خاصی نداریم و می‌گوییم هرچه قانون ابلاغ کرد باید همان را اجرایی کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره برنامه این سازمان گفت: این سازمان موظف است در راستای انجام وظیفه خود، اسناد تحولی را محقق کند بنابراین همانگونه که قبلا هم در طول 8 سال اخیر که اسناد تحولی تصویب شده است، سازمان پژوهش سعی کرده است که خود را با این اسناد همسو کند، اکنون هم برنامه این است که از مرحله همسو سازی به سراغ مرحله اجرای کامل برود.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: سرفصل‌های اصلی برنامه، اجرای کامل برنامه درسی ملی است و توجه کردن به برنامه‌ریزی آموزشی در کنار برنامه‌ریزی درسی است چون برنامه‌ریزی آموزشی کار مهمی است و در همین راستای برنامه‌ریزی آموزشی، ارتقای توانمندی و مهارت مدرسه به عنوان بستر تربیت مورد توجه است.

ذوعلم اضافه کرد: به عبارت دیگر، مدرسه‌محوری و اجرای برنامه درسی ملی به طور کامل، دو گام مهمی است که باید برداریم و برداشتن آن ممکن است 10 تا 15 سال طول بکشد و همچنین کار بسیار پیچیده است و باید با احتیاط و پختگی جلو برویم.

وی افزود: برای رسیدن به این اهداف باید اقداماتی را انجام بدهیم که دو اقدام را باید سریعتر انجام دهیم یکی بازآرایی تشکیلات سازمان پژوهش است که برای این کار آماده شود و دیگر ارتقای توانمندی مهارت مجموعه کارشناسان است برای اینکه بتوانند این کار را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *