همزمان با پایان سال؛ خانه‌تکانی خانه “مادران شهدا” توسط دانش‌آموزان

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در دنیایی پر از حوادث تلخ و شیرین، برخی خبرها که شاید بانی آن جمع کوچکی از جامعه باشند، بسیار دلنشین است.

گاهی یک خبر خوب اگرچه به‌صورت مستقیم شادی را به تعداد محدودی از افراد جامعه هدیه می‌کند اما فراگیری بسیاری در جامعه دارد، نمونه تولید یک خبر خوب از یک کار زیبا و دوست‌داشتنی را می‌توان بدون هیچ شرح و تفصیلی در کار دانش‌آموزان گیلانی دید.

با توجه به مصادف شدن ایام پایان سال و در جهت تکریم مادران شهدا، دختران انجمن‌های اسلامی استان گیلان به‌صورت خودجوش با رفتن به منازل شهدا و یاری رساندن در امور خانه تکانی عید، لبخند بر لبان مادران شهدا نشاندند.

جمعی از دانش‌آموزان دختر گیلانی، بانی «طرح خانه‌تکانی خانه‌های شهدا» شده‌اند، آنان به خانه‌های پدر و مادر شهدا می‌روند و به نیابت از شهید در خانه‌تکانی و نظافت عید به پدر و مادرهای پیر شهیدان کمک می‌کنند.

دانش آموزان گیلانی با همان دستهای کوچکشان کارهای بزرگ انجام می‌دهند، کارهایی از جنس شادی یک مادر شهید، که این روزها در پس اتفاقات شهر کمی مغفول مانده و کمتر کسی درب خانه آنها را می‌زند و حالا این دانش‌آموزان رفتند تا غبار را نه تنها از خانه مادران شهدا بلکه از دل آنها پاک کنند.

آنها در نخستین  گام از این طرح، با حضور در منزل مادر شهید “حسین جمال‌زاده” به کمک مادریی رفتند که اکنون رمقی در پاهایش نیست، مادری که در روزهای سخت، از جان پسرش برای این مرز و بوم گذشت، رفتند که نه فقط تابلوهای غبار گرفته را بشویند بلکه خانه دل مادری را بهاری کنند.

حالا خانه شهید “حسین جمال زاده” بعد از خانه تکانی آماده برای میهمانان نوروزی شده است و مادر نیز حال و هوای دلش بهاری شده است، شاید دلتنگی‌هایش تمام نشده اما حضور دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی در منزلش کمی از غصه‌های وجودش را کم کرده است و گویی با نگاهش، چشمهایش می‌خندند و عاقبت به خیری را برای همه جوانان از خدا می‌خواهد.

چه خوب است که با الگوبرداری از چنین فعالیت‌هایی، حتی یک گام در مسیر نشاندن شادی بر لبان دیگر هم‌وطنانمان برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *