برگزاری جشنواره برتر الگوهای تدریس در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای

سید محسن حسینی مقدم مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌ و پرورش در جمع رؤسای ادارات آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و روسای ادارات تکنولوژی و گروه‌های آموزشی دوره متوسطه استان‌های سراسر کشور اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های آموزش‌وپرورش بحث کیفیت‌بخشی است و دستیابی به کیفیت‌بخشی از طریق اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی امکان‌پذیر است و نیاز به تعامل و هم‌افزایی در بحث کیفیت از اصول مهمی هستند که از ارزش خاصی برخوردارند.

وی رویکرد آموزش مبتنی بر شایستگی را به‌عنوان برنامه اصلی وزارت آموزش‌وپرورش مطرح کرد و گفت: باید به‌ویژه در هنرستان‌های سراسر کشور این رویکرد اجرایی شود و رویکرد آموزش مبتنی بر شایستگی باید به هنرآموزان، معلمان و مدیران که در انتقال اطلاعات به دانش‌آموزان دخالت دارند نهادینه شود و این امر با مسؤولیت‌پذیری شما بزرگواران امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش‌ و پرورش عنوان کرد: آموزش مبتنی بر شایستگی و ارزشیابی مبتنی بر شایستگی باید در هنرستان‌ها جاری شود تا کیفیت‌بخشی به‌سوی آموزش مبتنی بر شایستگی رود.

وی از برگزاری جشنواره برتر الگوهای تدریس برای اولین بار در شاخه فنی و حرفه‌ای هنرستان‌ها خبر داد و افزود: ساخت پروژه و دستاوردهای فناورانه در رشته‌های برق، الکترونیک و … از دیگر رشته‌های هنرستانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *