لزوم ارائه دستاورد فکری و نظری تعلیم و تربیت کشور به جهان

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری رسانه معلم، مراسم تکریم حیدر تورانی سرپرست سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس جدید این سازمان در سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این مراسم با اشاره به ولادت حضرت زینب(س)، اظهار کرد: همزمانی انتصاب رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با این ولادت، یک پیام دارد که باید زینب گونه عمل کنیم و باید بتوانیم بیش از گذشته رسالت این سازمان را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه از توانمدی آقای تورانی به عنوان مشاور و دستیار ویژه استفاده می‌کنیم، گفت: آقای محمدیان رئیس قبلی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز خیلی زحمت کشیدند و همسوسازی کتاب درسی با برنامه درسی ملی از تلاش‌های ایشان بود که از وی به عنوان مشاور عالی سازمان بهره‌برداری می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم ادامه داد: یک سطح مسائلی است که در سازمان داریم که باید به آن بپردازیم؛ یعنی تدابیری که دوستان قبلی داشتند را برخی را ادامه دهیم و برخی را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: مورد بعدی شأن سازمان برای دستگاه تعلیم و تربیت است که باید این مسئله اساسی ما در یک  سطحی باید باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اضافه کرد: هفته قبل که به مناسبت همین انتصاب در خدمت رئیس جمهور بودم، وی روی این مطلب تأکید داشت؛ سؤالی که سؤال همه است یعنی خروجی ما با آنچه نیاز دارند، چقدر تطابق دارد؟ یعنی دغدغه خروجی و محصول دستگاه تعلیم و تربیت را که عمدتاً این سازمان مسؤولیت پاسخگویی دارد، چیست؟

وی افزود: درست است که ما اسناد تحولی داریم و امروز خوشبختانه روبروی ماست و امروز وزارت آموزش و پرورش نسبت به ۱۰ سال قبل رشد کرده است چون حداقل نظریه تعلیم و تربیت مشخص است و یک اجماع علمی روی این نظریه وجود دارد ولی شکاف بین نظر و عمل بسیار مهم است و توانمندی‌ها در سازمان با همدلی و هم‌افزایی و برداشتن دیوارها بین برخی بخش‌ها موجب می‌شود تا این قدم را برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم گفت: امروز بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان یک گفتمان و مکتب مدعی تمدن‌سازی در برابر تمدن به بحران رسیده غرب، انتظار فراوانی از نظام ما، هسته‌های فکری، سازمان‌ها و تشکل‌های فرهنگی و علمی وجود دارد؛ معتقدم نه تنها در سطح جهان اسلام بلکه فراتر و در سطح کشورهایی که از نظر آموزش و پرورش پیشرفته هستند، دستاوردهای فکری و نظری داریم که قابل عرضه است و می‌تواند یک گام تعلیم و تربیت جهانی را رشد دهد و می‌توانیم به این سطح بیندیشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *