مغایرت طرح خرید خدمات آموزشی با لایحه بودجه 98

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری رسانه معلم، قاسم احمدی لاشکی عضو کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس در برنامه «ثریا» درباره طرح خرید خدمات آموزشی، اظهار کرد: صحبت‌های رئیس جمهور پیرامون این موضوع اصلاً خوب نبود و اشاره هم کرد که ما از پول بیت‌المال برای یک دانش‌آموز، 4 میلیون تومان پرداخت می‌کنیم؛ اگر پول بیت المال برای تعلیم و تربیت و آموزش نباشد پس باید برای کجا باشد؟

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه رئیس جمهور 4 میلیون تومان را از کجا آوردند؛ ما حدود 14 میلیون دانش‌آموز در مدارس داریم که اگر ضرب در 4 میلیون کنیم بیش از 50 میلیون تومان می شود؛ کل بودجه آموزش و پرورش چقدر است و نشان می‌دهد که اطلاعات وی دقیق نبوده است.

احمدی لاشکی اضافه کرد: آنچه مسؤولان وزارت آموزش و پرورش به ما اعلام کردند، تعداد دانش آموزان در بحث بسته حمایتی یا همان خرید خدمات حدود 339 هزار نفر پیش‌بینی کردند و برای هر دانش‌آموز سرانه را به یک میلیون و 69 هزار تومان رساندند.

وی گفت: در انتهای ماده 25 قانون برنامه ششم توسعه تبصره‌ای آوردیم که واگذاری مدارس دولتی ممنوع است حتی در بحث نظام اداری که گفتیم باید کوچک شود و تا سال 1400 باید 15 درصد حجم دولت را کوچک کنیم، به استثنایی مدارس دولتی را آوردیم یعنی اصل 30 قانون اساسی را دیدیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه اعلام کردیم که صرفاً معلمان در بحث استخدام باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی جذب شوند، تصریح کرد: بند «ب» تبصره ۲۱ لایحه بودجه که تحت پوشش قرار دادن 10 درصد دانش آموزان در طرح خرید خدمات آموزشی است مغایر برنامه ششم توسعه است.

وی با بیان اینکه خیلی بعید می‌دانم که طرح خرید خدمات آموزشی در مجلس رأی آورد، اظهار کرد: قرار نیست دانش‌آموز را هر جور تربیت کنیم بلکه باید بهترین تربیت را داشته باشیم.

احمدی لاشکی به حادثه آتش‌سوزی مدرسه غیردولتی زاهدان اشاره و ضمن تسلیت به خانواده 4 دانش‌آموز جان باخته، گفت: چرا در مدرسه غیرانتفاغی کپسول آتش‌نشانی نبود؛ باید روی این مسائل دقت کنیم.

وی درباره سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی بیان کرد: فراموش نکنیم که بحث بودجه امسال دوسقفی ست که 407 هزار تومان در سقف یک و 447 هزار میلیارد تومان در سقف دو است پس روغن ریخته را نذر امامزاده نکنیم و سهم را افزایش ندهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: 2 هزار میلیارد تومان برای نظام رتبه بندی معلمان در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است که با این رقم انجام نمی‌شود باید فکر کنیم و راهی را برای افزایش آن پیدا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *