ابلاغ طرح «معلم تمام‌‌وقت» توسط رئیس‌جمهور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش:

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری رسانه معلم، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌ و پرورش استان‌های کشور اظهار کرد: در خصوص بیمه‌ها با مصوبه دولت، بیمه تکمیلی ایثارگران به دستگاه اجرایی واگذاری شده است و برای تأمین بیمه شاغلان به اعتبار نیاز داریم که چون از طریق بودجه آموزش‌ و پرورش امکان‌پذیر نبود، مقرر شد شرکت بیمه دی از آبان ماه خدمت‌رسانی به ایثارگران شاغل را ادامه بدهد و اعتبار آن را سازمان برنامه تأمین کند و سازمان برنامه ابلاغ کرده است که اعتبار بیمه ایثارگران بازنشسته از طریق دستگاه ذی‌ربط که سازمان بازنشستگی است، تأمین شود.

 وی با اشاره به بیمه تکمیلی فرهنگیان، اظهار کرد: بیمه تکمیلی کارکنان وزارت آموزش‌ و پرورش به دلیل نارضایتی از شکل صندوقی باید تغییر رویکرد می‌داد و به این دلیل رایزنی با ۱۱ شرکت انجام شد و آنچه در حال حاضر ابلاغ‌ شده است بدون محدود کردن خدمات و شوک قیمتی است و پرکاربردترین خدماتی که شناسایی کردیم، همین دو شکل «الف» و «ب» است که ۹ خدمت بدون سقف در آن گنجانده‌ شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: در طرح بیمه محدودیت‌هایی داشتیم که تحلیل هزینه برای شرکت بیمه تقریباً 5.1 درصد بیشتر سود ندارد و بسیاری از شرکت‌ها به همین دلیل وارد قرارداد با آموزش‌ و پرورش نمی‌شوند.

الهیار ترکمن بابیان اینکه در خصوص تأمین نیرو نامه‌ای به سازمان امور اداری و استخدامی داده‌ایم، گفت: از سازمان امور اداری و استخدامی پاسخ داده شد که آموزش‌ و پرورش مازاد نیروی انسانی دارد و به همین دلیل در گرفتن مجوز برای تأمین نیروی انسانی با چالش روبه‌رو هستیم که باید هرچه زودتر سند جامع نیروی انسانی نهایی شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح معلم تمام‌وقت به امضای رئیس‌جمهور رسیده است و به آموزش‌ و پرورش ابلاغ‌ شده است که به‌زودی برای اجرا به ادارات کل استان‌ها نیز ابلاغ خواهد شد و همچنین برای غذای مدارس شبانه‌روزی تأمین اعتبارشده است و مستقیماً به‌ حساب مدارس واریز شده است.

معاون وزیر آموزش وپرورش در ادامه تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۹۸چند ویژگی تبدیل تهدیدها به فرصت، توسعه اقتصاد مقاومتی، صیانت از اشتغال، تأمین معیشت، ارتقای شاخص‌های سلامت و عدالت اجتماعی مدنظر قرارگرفته است.

وی با اشاره به اصلی‌ترین اصلاحات ساختاری که در لایحه بودجه انجام‌گرفته است، اظهار کرد: این اصلاحات شامل کاهش استفاده از درآمدهای ارزی که از 27 میلیارد دلار به 21.7 میلیارد دلار کاهش‌ یافته، برنامه‌ریزی و نگاه پایدار به  بودجه بر اساس سازوکارهایی که در تبصره‌ها پیش‌بینی‌شده، الزام صندوق‌های بازنشستگی به افزایش کارایی و کارکرد بنگاه‌های وابسته به‌نحوی‌که بخشی از کسری‌های پرداخت حقوق بازنشستگان از منابع داخلی آنها کمک گرفته شود، اصلاح فرآیندی در آموزش‌ و پرورش، اولویت‌بندی به تخصیص پروژه‌های عمرانی، هدفمند کردن مصرف درآمدهای اختصاصی دستگاه‌ها و مصرف مبتنی بر نیاز، ممنوعیت ایجاد مراکز آموزشی عالی و انتقال دانشگاه‌های وابسته دستگاه‌های اجرایی به وزارت علوم، حذف موازی‌کاری‌ها، ممنوعیت ایجاد واحدهای اداری جدید در شهرستان و افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌ای است.

الهیار ترکمن اظهار کرد: دربند «ب» تبصره 21 به آموزش‌ و پرورش اشاره‌ شده است که در حوزه سیاست‌های اصلاحات ساختاری پیش‌بینی‌شده است که شامل 10 درصد از دانش‌آموزان به‌صورت خرید خدمات از بخش غیردولتی تحت پوشش ببریم و البته آموزش به‌صورت رایگان ارائه خواهد بود، کاهش ادارات مناطق و نواحی مستقر در مراکز استان‌ها است که باید حداکثر به ۶۲ واحد برسد و خرید خدمات آموزشی برای تأمین نیروهای پژوهش‌سراها و راهنمایان تعلیماتی، مربیان بهداشت و متصدیان آزمایشگاه است که 30 درصد تا پایان سال 98 و 58 درصد تا پایان سال 99 از این حوزه تأمین می‌شوند و در نهایت تجمیع ادارات آموزش که تعداد دانش آموزان آن زیر ۵۰۰۰ نفر است.

دیدگاه تان را اینجا به ما بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *