سهمیه‌های جذب نیرو در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی افزایش می یابد

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری رسانه معلم، علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: فعالیت‌های خوبی در ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش انجام می‌شود و یکی از فعالیت‌های اصلی در راستای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان در این بخش ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه  یکی از رسالت‌های مهم ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، تقویت اهداف ارزشی در بین دانش‌آموزان است، تصریح کرد: بهبود فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان می‌تواند تاثیرگذار باشد، یعنی هر چقدر این بخش تقویت شود، می‌توانیم اهداف ارزشی را در بین دانش‌آموزان ارتقاء دهیم و به اهداف کلان آموزش و پرورش دست یابیم.
الهیار ترکمن بیان کرد: بر این اساس مجموعه معاونت توسعه و مدیریت و پشتیبانی دربازدید از دبیرخانه  ستاد همکاری‌ها از نزدیک با فعالیت‌ها آشنا شدند و مسائل و مشکلات را بررسی کرده و امیدواریم تعاملی بهتر از گذشته را با این ستاد داشته باشیم.
وی ادامه داد: ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش برنامه‌های خوبی را در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به انجام رسانده است و وزیر آموزش و پرورش نیز به این ستاد نگاه ویژه دارد تا جایی که تقویت این ستاد از برنامه‌های ارائه شده وزیر به مجلس بود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بودجه سال آینده ستاد، جزئی از اعتبارات کلان آموزش و پرورش است و در لایحه بودجه پیشنهادی برای سال 98، سهم ستاد را در آموزش و پرورش پیش‌بینی کرده‌ایم؛ اعتبارات آموزش و پرورش در سطح کلان 12 تا 15 درصد رشد دارد، سال آینده سعی می شود بر اساس الگو همین افزایش اعتبار را داشته باشیم.
وی درباره بازنشستگی نیروها اظهار کرد: بحث بازنشسته‌ها باید بر اساس قانون انجام شود در این راستا ماده 103 خدمات کشوری اجازه می‌دهد نیروهایی که در مشاغل تخصصی کار می‌کنند تا 35 سال خدمت ارائه دهند؛ با این ظرفیت قانونی در حال مدیریت و ساماندهی منابع انسانی هستیم، یعنی شرایطی فراهم شود که حضور نیروها تا 35 سالگی خدمت اتفاق بیفتد.
الهیار ترکمن افزود: بسیاری از نیروها از دوره تربیت معلم و عنفوان جوانی وارد سیستم آموزش و پرورش شده‌اند و بعد از 30 سال تازه به پختگی حرفه‌ای و شغلی رسیدند و حیف است که خیلی زود این افراد را از دست بدهیم و مجموعه را از حضور این نیروها محروم کنیم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بر این اساس با توجه به این دید کیفی، بر آن هستیم زمینه حضور را تا 35 سالگی داشته باشیم از طرفی سهمیه‌های جذب نیرو را در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی افزایش می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *