دانش آموزان با حذف تکلیف به سمت فضای مجازی هدایت می‌شوند

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری رسانه معلم، ابوالفضل جوکار ضمن دیدار با آیت الله حسینی بوشهری، گزارشی از عملکرد انجمن ناشران فرهنگی آموزشی کشور بیان کرد.

وی مهم‌ترین اقدام ناشران آموزشی را تألیف کتب کمک آموزشی عنوان و تصریح کرد: این اقدام توانسته در یادگیری بهتر مطالب آموزشی مؤثر واقع شود و امروز شاهد حضور دانش آموزانی که در مناطق محروم زندگی کرده‌اند در بهترین دانشگاه‌های کشور باشیم.

عضو انجمن فرهنگی ناشران آموزشی با اشاره به تیراژ کتب کمک آموزشی در طول سال گفت: سالانه ۲۵ میلیون کتاب کمک آموزشی در مقاطع مختلف به چاپ می‌رسد که در مسئله توسعه عدالت آموزشی و یادگیری بسیار تأثیرگذار است.

 

وی با اشاره به برخی مشکلات ناشران اشاره و تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که پیش روی تمام ناشران وجود دارد کمبود کاغذ است و با توجه به اینکه در داخل کشور کاغذی تولید نمی‌شود، بیش از ۹۷ درصد کاغذ مورداستفاده ناشران به صورت مستقیم از خارج کشور تأمین می‌شود.

جوکار با تأکید بر اینکه طرح‌هایی از سوی ناشران برای توسعه و رونق صنعت کاغذ مطرح شده است، گفت: امیدواریم که این طرح‌ها بیش از پیش مورد استقبال مسئولان قرار بگیرد تا بتوانیم در این زمینه به خودکفایی ملی برسیم.

وی ادامه داد: بخش خصوصی می‌تواند در کنار دولت به عنوان بازویی توانمند عمل کند و نقش مؤثری در ارتقای سطح آموزش کشور ایفا کند.

عضو انجمن فرهنگی ناشران آموزشی با تأکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش از نظر منابع انسانی ثروتمندترین وزارت خانه‌ها محسوب می‌شود، گفت: بیش از ۱۴ میلیون دانش‌آموز و معلم زیر نظر این وزارت خانه در فعالیت هستند که ظرفیت بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

انتقاد از رشد بی رویه مدارس غیر انتفاعی

وی رشد بی رویه مدارس غیر انتفاعی را حاصل فکر شخصی یکی از وزرا در دولت‌های گذشته عنوان کرد و گفت: این اتفاق موجب شد فاصله طبقاتی در جامعه گسترش یابد و اکنون نیز رویه برداشتن تکلیف دانش آموزان در سیستم آموزشی کشور پیش گرفته شده که می‌تواند در آینده تأثیرات نامطلوب خود را نشان دهد.

عضو انجمن فرهنگی ناشران علمی آموزشی با تأکید بر اینکه حذف تکالیف در مدارس با الگو گرفتن از فنلاند کار سنجیده‌ای نیست، بیان کرد: اینکه بخواهیم سیستم آموزشی یک کشور خارجی دیگر را کپی و آن را در کشورمان اجرایی کنیم نمی‌تواند جوابگوی سیستم آموزشی کشور باشد.

وی با تأکید بر اینکه حذف تکلیف منزل دانش آموزان زیان‌های جبران ناپذیری را به دنبال دارد، گفت: این برنامه پیش از این در کشورهای اروپایی امتحان شده و جواب مثبتی را نداشته است به همین دلیل اجرای آن متوقف شده است.

جوکار وی خاطرنشان کرد: با حذف تکلیف دانش آموزان، آنان از فراگیری و آموزش دور شده و به سمت فضای مجازی کشیده می‌شوند که آثار جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *