«تصمیم‌کبری»، «کوکب خانم» و«دهقان فداکار» به کتب‌ درسی باز می گردند

به گزارش گروه آموزش و فناوری خبرگزاری رسانه معلم،حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره احساس نوستالوژیک به کتاب‌های درسی قدیم و اینکه عنوان می‌شود، کتاب‌های درسی جدید این احساس را ایجاد نمی‌کنند، اظهار کرد: بعضی از حس‌ها به شرایط ما باز می‌گردد؛ در گذشته فقط یک کتاب درسی بود و هیچ رسانه دیگری نبود و ما به کتاب احساس تعلق می‌کردیم اما دنیای امروز، دنیای رسانه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه بخشی از احساس تعلق به کتاب درسی به تغییرات بر می‌گردد که دنیای امروز، دنیای تعلقات نیست، گفت: انقدر مفاهیم دیگر در مقابل دانش‌آموز است که فقط روی مفاهیم کتب درسی متمرکز نمی‌شود.

تورانی تصریح کرد: ما باید به سمت مفاهیمی برویم که ماندگار شود و حس نوستالوژیک ایجاد شود؛ مثلاً معتقدم که درس دهقان فداکار مجزا شود و همه بدانند که فداکاری ایرانیان از قدیم بوده است و در درس‌های بعد به ادامه فداکاری‌ها اشاره کنیم.

وی با تأکید بر اینکه کتاب‌های درسی مجدداً بازنگری می‌شوند، افزود: معتقدیم برخی دروس مانند تصمیم‌کبری و زاغ و و روباه البته شاید با تغییراتی، باید به کتب درسی بازگردند.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به درس «کوکب خانم» اشاره کرد و گفت: حذف درس کوکب خانم به این دلیل بود که زندگی با توجه به تکنولوژی تغییر کرده است اما معتقدیم باید استمرار با گذشته داشته باشیم و قطع نشود.

وی ادامه داد: تغییرات کتب درسی بعد از سال ۱۴۰۰ خواهد بود و در این مدت بررسی‌های لازم و کارشناسی را برای تغییرات اینچنینی در کتاب درسی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *