دومین نشست دبیران کل تشکل‌های انقلابی فرهنگیان برگزار شد

دومین نشست دبیران کل تشکل‌های انقلابی فرهنگیان برگزار شد

تاریخ: ۳۰ شهریور ۱۴۰۴
محل برگزاری: دفتر جمعیت اسلامی فرهنگیان ایران

دومین نشست مشترک دبیران کل سه تشکل انقلابی فرهنگیان کشور شامل جمعیت اسلامی فرهنگیان ایران، جامعه اسلامی فرهنگیان کشور و کانون تربیت اسلامی با هدف تقویت هم‌افزایی، موضع‌گیری مشترک در مسائل کلان آموزش‌وپرورش، و سازماندهی فعالیت‌های آینده، در تاریخ ۳۰ شهریورماه برگزار شد.


تأکید بر اقدام هماهنگ در دفاع از سند تحول بنیادین

در این جلسه، یکی از محورهای اصلی گفت‌وگو، بررسی بند 11/4 نظام معلمی در سند ترمیمی تحول بنیادین و تبعات آن بود. بر این اساس، مقرر شد نامه‌ای با امضای مشترک سه دبیر کل خطاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش مجلس ارسال شود.
این نامه، ضمن درخواست حذف این بند از سند، نگرانی‌ها نسبت به اساسنامه مدارس مجازی و نیز بازگشت معلمان مردودشده در گزینش اولیه را تشریح خواهد کرد.
مسئول پیگیری این موضوع: دبیر کل کانون تربیت اسلامی


رایزنی مستقیم با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

با توجه به اهمیت و نقش راهبردی کمیسیون آموزش مجلس، اعضا بر ضرورت برگزاری جلسه با ریاست این کمیسیون تأکید کردند. قرار است با هماهنگی دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان، دیداری با رئیس کمیسیون آموزش مجلس ترتیب داده شده و درباره مهم‌ترین مسائل و چالش‌های آموزش و پرورش کشور تبادل‌نظر صورت گیرد.


تشکیل هسته رصد تشکل‌ها برای پایش مسائل آموزش و پرورش

برای افزایش دقت در رصد و تحلیل تحولات نظام آموزشی، مقرر شد هر یک از سه تشکل، یک نماینده تخصصی برای رصد تحولات معرفی کنند. این نمایندگان موظف‌اند به صورت منظم، اخبار و رویدادهای آموزشی را بررسی کرده و نتیجه را برای تصمیم‌گیری نهایی به دبیران کل اعلام نمایند.


برنامه‌های آتی و دستور جلسات آینده

در ادامه این نشست، مقرر شد دستور جلسات آینده بر محورهای زیر متمرکز شود:

  1. افزایش سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان
  2. عدالت آموزشی در سیاست‌گذاری‌ها
  3. نقد و بررسی نسخه ترمیم‌شده سند تحول بنیادین

ین نشست، بار دیگر اهمیت هماهنگی تشکل‌های همسو در موضع‌گیری نسبت به مسائل کلیدی و تصمیم‌سازی‌های راهبردی حوزه آموزش‌وپرورش را نشان داد؛ تشکل‌هایی که با رویکردی تحلیلی و مشارکت‌جویانه، در تلاش‌اند تا صدای رسای بدنه فرهنگی کشور در تحولات کلان نظام تعلیم و تربیت باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *