بریتانیا از کمبود معلمان مرد به‌عنوان الگوهای مثبت برای دانش‌آموزان پسر رنج می برد

رسانه معلم‌#در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۲۵، بریجیت فیلیپسون، وزیر آموزش بریتانیا، در سخنرانی خود در «جشنواره کودکی» بر لزوم افزایش تعداد معلمان مرد تأکید کرد. وی با اشاره به تأثیرات منفی محتوای آنلاین بر رفتار پسران، خواستار حضور بیشتر مردان در حرفه معلمی شد تا به‌عنوان الگوهای مثبت برای دانش‌آموزان پسر عمل کنند.

فیلیپسون اظهار داشت: «با افزایش تأثیرات سمی آنلاین، پسران ما به الگوهای مردانه قوی و مثبت نیاز دارند تا به آن‌ها نگاه کنند. البته در خانه، اما در مدرسه نیز.» وی افزود: «مدارس نمی‌توانند به‌تنهایی این مشکلات را حل کنند و مسئولیت از خانه و والدین آغاز می‌شود.»

وی با اشاره به کمبود معلمان مرد در مدارس بریتانیا گفت: «تنها یک‌چهارم معلمان در مدارس ما مرد هستند. فقط یک‌هفتم در مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی و یک‌سی‌وسوم در آموزش‌های اولیه. از سال ۲۰۱۰، تعداد معلمان در مدارس ما ۲۸٬۰۰۰ نفر افزایش یافته است، اما تنها ۵۳۳ نفر از آن‌ها مرد بوده‌اند. این فوق‌العاده است.»

فیلیپسون تأکید کرد: «بنابراین من می‌خواهم معلمان مرد بیشتری داشته باشیم — آموزش دهند، راهنمایی کنند، پسران را در کلاس‌هایشان رهبری کنند.»

این سخنرانی در پی نگرانی‌های فزاینده درباره تأثیرات منفی محتوای آنلاین و نیاز به الگوهای مثبت برای پسران در مدارس ایراد شد. فیلیپسون همچنین به اهمیت آموزش روابط سالم، مرزها و رضایت از همان ابتدا اشاره کرد تا نسل جدیدی از پسران با قدرت رد کردن نفرت، کنجکاوی، دلسوزی، مهربانی، تاب‌آوری، امید و احترام پرورش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *