رسانه معلم # تعامل با دنیا با رویکرد فعال و تاکید بر هویت ایرانی -اسلامی و الهام بخشی فرهنگ ملی ضرورت دنیای ارتباطات امروز است و احتیاط از نفوذ شبکه های فرهنگی و صیانت از هویت در برابر با طماعان به این کشور بر مدیران فرهنگی لازم است امکانات کشور برای آموزش مهارت های شغلی فراوان است و تعامل وپیگیری می تواند هر روز فعالیت نویی را برای مشتاقان یاد گیری فراهم کند باید مواظب بود تا عاملان سند ۲۰۳۰ از درون این کمک های صندوق های بین المللی سر در نیاورند و پیدا وپنهان فرهنگ ما را استحاله نکنند
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای سیستان و بلوچستان از اجرای طرح «آمادهسازی دانشآموزان برای آینده» با عنوان «زنگ مهارت» در شهرهای زاهدان و سراوان و با حمایت «صندوق کودکان سازمان ملل متحد» (یونیسف) خبر داد.
جلیل شهریاری روز پنجشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، اضافه کرد: این طرح با همکاری و حمایت صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و مشارکت وزارت آموزش و پرورش برای دانشآموزان مقطع متوسطه دوم در حال اجراست.
وی با بیان اینکه مقدمات اولیه اجرای این طرح از نیمه دوم سال گذشته فراهم شد، ادامه داد: هدف اصلی از اجرای این طرح بهبود کیفیت آموزشهای مهارتی دانش آموزان متوسط دوم با تمرکز بر مهارتهای فنی و دیجیتال نرم است.
وی خاطرنشان کرد: آشنایی با مهارتهای فنی و الکترونیکی، مشاغل آینده و نحوه ورود به بازار کار و تسهیل فرآیند اشتغالپذیری از اهداف دیگر این طرح است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای سیستان و بلوچستان با اشاره به تدوین بسته آموزشی ۹۰ ساعته برای این دورهها، گفت: این بسته شامل سه دوره ۳۰ ساعته در زمینههای «مقدمات هوش مصنوعی»، «تولید محتوای دیجیتال» و «حل مساله» است و دانشآموز در هر سه دوره شرکت میکند.
شهریاری با بیان اینکه زیرساختهای اجرای این طرح نیز با حمایت یونیسف فراهم شده است، ادامه داد: حدود ۱۵۰ دانش آموز در این طرح تحت آموزش های مهارت افزایی در ۲ مرکز فنی و حرفه ای در زاهدان و سراوان قرار گرفته اند.
وی تاکید کرد: تجهیز ۲ کارگاه تخصصی در زاهدان و سراوان در اجرای این طرح، فضای مناسبی را برای ارائه آموزشهای نوین مهارتی فراهم کرده است.
وی از نظارت میدانی یونیسف بر اجرای این طرح خبر داد و اظهار کرد: پس از پایان دوره، ارزیابی و پایش محتوایی و فرآیندی طرح انجام و در صورت موفقیت، زمینه توسعه و تداوم آن در سایر مناطق نیز فراهم میشود.