منبع: New York Post – 3 سپتامبر 2024
بر پایهی نتایج یک نظرسنجی سراسری در ایالات متحده، حدود ۸۰ درصد از معلمان آمریکایی معتقدند که دانشآموزان خردسال، نسبت به سالهای گذشته آمادگی کمتری برای ورود به مدرسه دارند. این آمار زنگ خطری برای مسئولان آموزشی کشور به شمار میآید.
معلمان دلایل مختلفی را برای این کاهش آمادگی برشمردهاند که مهمترین آنها عبارتاند از:
- اختلالات ناشی از همهگیری کرونا و تعطیلی طولانیمدت کلاسهای حضوری و پیشدبستانی،
- افزایش فقر و مشکلات اقتصادی خانوارها که بر رشد اجتماعی و شناختی کودکان تأثیر گذاشته است،
- و کاهش شرکت در برنامههای آموزشی پیشدبستانی با کیفیت، بهویژه در مناطق کمبرخوردار.
برخی از معلمان گزارش دادهاند که بسیاری از کودکان تازهوارد، حتی در مهارتهایی چون تمرکز، تعامل با دیگران و کنترل هیجانات نیز دچار ضعف هستند.
کارشناسان هشدار میدهند که این وضعیت اگر بدون اقدام اصلاحی ادامه یابد، میتواند به افزایش نابرابری آموزشی و کاهش کیفیت یادگیری در سالهای آینده منجر شود.