رسانه معلم # آموزش زبان خارجی تاکنون از حصر زبان انگلیسی خارج نشده است و پس از چند دهه مصوبه تنوع در آموزش زبان از جمله ایتالیایی ، فرانسوی ، آلمانی ،اسپانیایی وعربی وچینی وروسی سیاستگذاران ومچریان نتوانستند آموزش زبان را با توجه به نیاز جامعه وتولیداتی علمی گسترش دهند امید که این رویداد ملی در این راستا باشد
به گزارش مركز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده با اشاره به اینکه گسترش فناوری و فراگیری ارتباط میان کشورهای جهان، آموزش زبان های خارجی و چگونگی آموزش آن در میان نظام های تعلیم و تربیت جهانی حائز اهمیت کرده است، گفت: یکی از مهم ترین اسنادی که می تواند به عنوان قطب نمای آموزش زبان های خارجی در نظام آموزش رسمی کشور عمل نماید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور می باشد.مشارکت ۲۵۰۲ اثر در رویداد ملی آموزش زبان خارجی
محمودزاده اعلام کرد که در رویداد ملی آموزش زبان خارجی، ۲۵۰۲ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده است. این آثار شامل:
- ۲۴۵ مقاله علمی و پژوهشی
- ۲۵۶ محتوای آموزشی مکتوب
- ۳۳۷ محتوای آموزشی غیرمکتوب
- ۷۴۳ فیلم سخنرانی دانشآموزان با رویکرد تقویت هویت اسلامی-ایرانی
- ۷۸۸ فیلم سخنرانی دانشآموزان با رویکرد روایت پیشرفت ایران پس از انقلاب اسلامی
این آمار نشاندهنده استقبال گسترده از این رویداد ملی است.
وی با تاکید بر اینکه آموزش زبان های خارجی با رعایت اصل تثبیت و تقویت هویت اسلامی-ایرانی،باید برنامه ریزی شود، اظهار داشت: ایجاد تنوع در فرصت های تربیتی در مراکز آموزشی و تربیت برای پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان، فعالیت های خارج از کلاس و مدرسه متناسب با اقتضائات برنامه درسی حوزه یادگیری از دیگر اهداف برگزاری این کلاس ها در مراکز غیر دولتی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره بر ضرورت برگزاری رویداد ملی آموزش زبان های خارجی ، تصریح کرد: ارزیابی و کیفیت بخشی محتوای آموزشی در مراکز آموزش زبان های خارجی غیردولتی و ساماندهی و مدیریت فعالیت های موسسات و آموزشگاه های آزاد دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش، توسعه حرفه ای مدرسان زبان های خارجی، بازنگری و بازطراحی محتوای برنامه های آموزشی زبان های خارجی به ویژه زبان انگلیسی همسو با اهداف و برنامه های تحولی آموزش و پرورش و در بستر فرهنگ اسلامي ايراني و نظارت و ارزیابی مستمر بر عملکرد موسسات و مراکز از جمله ضروریات برگزاری این رویداد ملی است رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی ارتقاء صلاحیت های حرفه ای مدیران و مدرسان آموزشگاه های زبان خارجی در کشورو بازطراحی مولفه های محتوای آموزش زبان های خارجی اعم از زمان، فضا، تجهیزات و ابزارهای آموزشی مراکز آموزش زبان های خارجی را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و افزود:شناسایی و تشویق صاحبنظرانِ اهل قلم و فعال در عرصۀ آموزش زبانهای خارجی، ارائه الگوهای نوين در طراحی محتوای آموزشي زبان های خارجی با رعايت اصل تثبيت و تقويت هويت اسلامي- ايراني، توانمندسازی مدرسان زبان های خارجی مراکز غیردولتی، معرفی آثار فاخر، اثربخش و متناسب با ویژگیهای فرهنگ بومیِ اسلامی-ایرانی و کمک به زبان آموزان در هویت یابی، شناسایی، رشد و پرورش استعداد ها و خلاقیت آنان از دیگر اهداف برگزاری این رویداد ملی است.
محمودزاده با اشاره به اینکه در مجموع ۲ هزار و ۵۰۲ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ملی رسیده است، اظهار داشت: که در میان آثار رسیده ۲۴۵ مقاله علمی و پژوهشی ، ۲۵۶ محتوای آموزشی مکتوب،۳۳۷ محتوای آموزشی غیر مکتوب، ۷۴۳ فیلم سخنرانی دانش آموز زبان آموز با رویکرد اصل تقویت و تثبیت هویت اسلامی ایرانی و ۷۸۸ فیلم سخنرانی دانش آموز زبان آموز با رویکرد روایت پیشرفت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به چشم می خورد .