رسانه معلم #تفکیک دروس از ابتدایی غلبه نگاه کمی بر کیفی در آموزش وپرورش است به ویژه در دوره ابتدایی وگرنه اگر آموزش مبتنی بر زندگی باشد و پدیده وخلق محور دانش آموز، باید یک پدیده تاریخی را از نظر اجتماعی وریاضی واقتصادی و..بررسی کند ودر بعضی از کشور ها که امروز تجربه موفقی در حیطه آموزش در جهان دارند بااین رویکرد به موفقیت رسیدند ولی از سویی مدیران بدنبال توزیع کمی ساعات دروس بین دروس متعدد هستند تا برنامه ریزی کنند وارزیابی مداد کاغذی به عمل آورند و یادگیری در رشد دانش آموز را به یادگیری در ورقه دانش آموز کاهش دهند لذا پیشنهاد جناب دکتر فرهادی معاون محترم وزیر گرچه می تواند سوء گیری مالی داشته باشد که مذموم نیست بلکه می تواند از آموزش علم محور با شهرک نشینان جداگانه به شهر یادگیری ورشد ویکپارچه تبدیل شود مصاحبه دکتر فرهادی را می خوانیم
در دروسی مانند امور تربیتی، قرآن، دین و زندگی برخی معلمان مهارت دارند و میتوانند تدریس داشته باشند مثلاً دبیر فیزیک، قاری قرآن است؛ چه اشکالی دارد که این درس را تدریس کند.فرهادی با بیان اینکه اگر فرد مهارت داشته باشد و اعلام آمادگی کند، ممکن است این تدریس برای او تعریف شود ولی عمومیت ندارد، گفت: این موضوع در موارد خاص است و شرط آن، داشتن مهارت معلم است بهعنوانمثال دبیر فیزیک در برخی موارد میتواند ریاضی پایه دهم یا دوره متوسطه اول را تدریس کند.
سخنگوی وزارت آموزشوپرورش درباره استخدام 6 هزار نیروی سرایدار برای مدارس، بیان کرد: در آزمونی که اوایل امسال بهصورت متمرکز توسط دولت برگزار شد، 6 هزار سرایدار برای مدارس انتخاب و به آموزشوپرورش معرفی شدند که هم اکنون کارهای این افراد در حال انجام است و بهزودی به مدارس اعزام میشوند.وی با تأکید بر اینکه بیش از 10 سال است که برای مدارس سرایدار و خدمتگزار استخدام نشده است، اظهار کرد: تعداد زیادی از نیروهای سرایدار و خدمتگزار موجود هم بازنشسته شدهاند و همین مسئله باعث کمبود سرایدار شده است و اکنون با کمبود 49 هزار سرایدار مواجه هستیم.فرهادی تصریح کرد: امیدواریم در جلسات مشترک با سازمان اداری و استخدامی بتوانیم مجوز استخدام را دریافت کنیم