مجلس پیگیر سوءمدیریت آزمون استخدامی آموزش و پرورش است
بنابراین گزارش، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس هم در گفتوگو با تسنیم، در باره نحوه ارزیابی و مصاحبه تخصصی و عمومی و گزینش پذیرفته شدگان در چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش، گفت: این موضوع در مجلس و با استفاده از ابزارهای نظارتی یعنی ماده 45 آیین نامه در حال پیگیری است .
وی درباره تبصره یک ماده 45 آییننامه داخلی مجلس، بیان کرد: بر اساس ماده 45 آییننامه داخلی مجلس موارد و اشکالاتی که در اجرای قانون بوده بررسی و گزارش آن به صحن مجلس داده میشود و مواردی از اجرای قانون که جنبه مجرمانه داشته باشد به قوه قضائیه ارسال و بخشهایی هم که نیاز به اصلاح قانون است و خلا قانونی دارد به صحن پیشنهاد میشود تا موارد برطرف شود.
عضو هیئت رئیسه کمیسین اصل 90 گفت که نامه درخواست جمعی از نمایندگان به هیئت رئیسه درباره نحوه ارزیابی و مصاحبه تخصصی و عمومی و گزینش پذیرفته شدگان در چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است.
*سؤال از کاظمی وزیر آموزش و پرورش کلید خورد
علاوه بر این احسان عظیمی راد؛ سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفتوگو با تسنیم، از کلید خوردن طرح سؤال از علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در مجلس خبر داد.
وی با بیان اینکه سوال از آقای کاظمی در سامانه جامع قانونگذاری مجلس بارگزاری شده است، گفت: طرح سؤال از وزیر آموزش و پرورش برای بررسی به کمیسیون آموزش ارجاع خواهد شد.
عظیمیراد درباره محورهای سوال از وزیر آموزش و پرورش، گفت: چرا وزیر در خصوص موضوع مهم تاثیر قطعی معدل در کنکور بی تفاوت بوده و اقدام موثر و فوری انجام نمیدهد؟ چرا در خصوص موضوع مهم افزایش سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان اقدام مهم و موثری انجام نمیشود؟ و چرا در خصوص تعیین تکلیف اعتراضات داوطلبان آزمونهای استخدامی از جمله آزمون کیفیتبخشی و آموزگاری، شفاف عمل نمیشود؟ همچنین چرا در خصوص رد گزینشی داوطلبان آزمونهای استخدامی و دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان، اقدام فوری صورت نمیپذیرد.
*تفحص درباره مشکلات آزمونهای استخدامی آموزشوپرورش کلید خورد
همچنین نمایندگان طرح تحقیق و تفحص درباره مشکلات آزمونهای استخدامی آموزش و پرورش را کلید زدند.
عظیمیراد سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفتوگو با تسنیم با بیان اینکه پذیرفته شدگان وزارت آموزش و پرورش نسبت به مسئله گزینش انتقاداتی دارند،گفت: نقش سازمان اداری استخدامی در بروز مشکلات ایجاد شده مطرح است، طبق جلساتی که اعضای کمیسیون آموزش با مسئولان آموزش و پرورش و معاونان وی و هیئت عالی گزینش داشتیم، سازمان اداری و استخدامی کشور در دوران گذشته اقداماتی در خصوص استخدام داشته که با این تحقیق و تفحص به دنبال بررسی این موضوع هستیم.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درباره محورهای تحقیق و تفحص، گفت: ناعدالتیهای ایجاد شده در گزینش آزمون استخدامی آموزش و پرورش در قالب زمان برگزاری آزمون، نمرات کتبی داوطلبان و تایید صلاحیت تخصصی، عمومی و آنچه که حق داوطلبان بوده اما اجرایی نشده است از جمله محورهای این تحقیق و تفحص است.
بنابراین گزارش، نمایندگان 3 ابزار نظارتی مجلس یعنی ماده 45 آییننامه ، تحقیق و تفحص و سوال از وزیر آموزش و پرورش را درباره بررسی آزمون استخدامی آموزش و پرورش کلید زدهاند باید ببینیم که در نهایت با توجه به اینکه تعدادی از ردشدگان در مرحله گزینش، پذیرفته شدند این اقدامات مجلس به کجا میرسد و آیا وزیر برای پاسخ در باره این مسئله به جلسه علنی مجلس میآید؟ و آیا تحقیق و تفحص مراحل بعدی را طی میکند؟؟یا در همین مرحله باقی میماند