چند جمله باوزیر در انتصاب معاون آموزش ابتدایی

بسمه تعالی
چند جمله با وزیر محترم با سلام واحترام
پذیرش مسئولیت وزارت آموزش وپرورش توسط حضرت عالی امید حرکت بر ریل گذشته را در دلها زنده نگه داشت اما چند انتصاب این امید را دوباره به یاس تبدیل کرد وناکار آمدی دولت آقای روحانی در زمینه آموزش وپرورش دوباره در اذهان زنده شد. به ویژه برگشت دوباره خانم حکیم زاده در پست معاونت ابتدایی این نگرانی را دو چندان کرد.
1- چرا دوره ابتدایی همیشه مظلومترین دوره ها از جهات مختلف بوده وشما با انتصاب کسی که در آموزش وپرورش رشد نکرده وطعم دوره ابتدایی ومدارس چند پایه وروستا را نچشیده است در این پست منصوب می کنید ایا به این دلیل که اینها کودک هستند وهرنیرویی برای آنان می توان برای آنان منصوب کرد. ارزش افزوده حاصل از دوره ابتدایی را متخصصین چندین برابر ارزش معادن وجنگل قلمداد کرده اند وشما این دوره را ناچیز شمرده اید.شاید این موضوع را بارها همه شنیده ایم که کسانی که به کشورهایی مانند کانادا وسوئیس وغیره مهاجرت کرده و مقیم شده اند اجازه ورود به دوره ابتدایی به آنان داده نمی شود ودر دانشگاه البته می توانند تدریس کنند ومعلمان ومسئولین آن نیز حتما باید از بین معلمان و دست اند کاران همان دوره باشند که معلم این دوره خاص است وباید فرایند رشد وبالندگی را در همین دوره آموزش دیده وطی کرده باشد.حال چگونه در راس این معلمان شما کسی را منصوب می کنید که این دوره را نمی شناسد نبوده است وبا مدرسه وحال وهوای آن بیگانه است.اگر در گذشته نیز این گونه بوده دلیلی بر صحت آن نیست.
2-عملکرد گذشته این فرد نیز ضعیف بوده وهیچ برگ درخشانی درپرونده چندین ساله این فرد وجود ندارد تکیه بربعضی از آمارها عملکرد ضعیف فرد را نپوشانده واین ضعف در این دوره حساس ادامه خواهد داشت.
3-تکیه بر صندلی های بزرگ سعه صدر،تواضع ،بزرگ منشی وتعامل می طلبد وشما باید از معلمان ومدیرانی بهره بگیرید که با کودکان همراز وهمراه باشد و آنگونه که پیامبر با کودکان رفتار می کرد ،رفتار کند .
4- در همین دوران چه مقدار ترک فعل به ویژه در مورد سند تحول بنیادین صورت گرفته است این معاونت چند درصد سند را عملیاتی کرد .درهمین زمان اهداف دوره ابتدایی تغییر کرد ومفاهیم ارزشی آن دستخوش نوعی بی محتوایی گشته واز مفاهیم ارزشی آن کاسته گردید . چه واکنشی از این معاونت در برابر این تحریف نشان داده شد.تمام تلاش یر این بود که مفاهیم دینی کم رنگ تر شده و در جهت کاستن از مفاهیمی مانند جهاد وامر به معروف ونهی از منکر توسل به فرهنگی که غرب آن را می پسندد مانند اینکه باید خشونت را برطرف کرد، طرح خشونت زدایی را در مدارس مطرح کردند.آیا دوران دینداری وارزشها در عمل ونه در سخن به پایان رسیده است.
5- مشکل بازماندگان از تحصیل وجذب کودکان در دوره پیش دبستانی وعدالت آموزشی همجنان باقیست وآمارها هرسال نشان از ناکار آمدی برنامه ها در این زمینه است واین معاونت نتوانسته است در این زمینه به این مشکل خاتمه دهد.
امیدوارم در زمینه انتصابات بررسی های دقیقتری به عمل آید . والسلام

دکتر حسین احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *