بایسته های غفلت شده در بازگشایی مدارس

رسانه معلم #

گرچه ساماندهی مدارس برای بازگشایی مناسب با تاکید بر تامین معلم برای کلیه کلاس ها کاری پر حجم و مشکل و سخت است ولی در این گیر ودار کمبود معلم وکلاس، مدیران آموزشی کلان وخرد ، صف وستاد رویکرد کیفی آموزش را کمتر به آن فرصت پرداختن دارند

اینکه همه معلمان ابتدایی بدو ورود دوره های آموزشی تحلیل کتاب درسی را گذرانده باشند ،

اینکه تراکم کلاس بیش از ۳۰ نفر نباشد ،

اینکه برنامه هفتگی با شکاف آموزشی مواجه نباشد

اینکه مدرسه را به کلاس تقلیل ندهیم و جامعه مدرسه را با کلاس بندی از هویت نندازیم بلکه محیط های یادگیری مشترک مانند نماز خانه ، کتابخانه ، محیط روباز ورزشی کارگاه یا آزمایشگاه را در منظر بچه ها خوب نمایش بدهیم

اینکه فعالیت های گروهی فراتر از کلاس را برنامه ریزی کنیم

اینکه ارتباط دانش آموز را با پیرامعلم مانند مشاور ، معاون خانم بهداشت، مدیر خوب توصیف کنیم

اینکه برنامه های سالانه بچه ها را برای بازدید های خارج از مدرسه برای بچه ها باز گو کنیم

اینکه اهداف پایه تحصیلی را برای بچه با یک فیلم به نمایش بگذاریم

اینکه بچه ها جایگاه خود را را در مدرسه توصیف وتبیین نمایند واحساس عزت نمایند

اینکه بچه ها هویت دانش آموزی خود را در محیط مدرسه درک کنند وبرای آن حریم قائل شوند واز آن صیانت کنند و این هویت رفتار او را با دیگران نسبت به گذشته متمایز نماید

اینکه علاوه بر برنامه هفتگی برنامه سالانه کلاسی ومدرسه ای تدوین شود

اینکه هویت حرفه ای معلم با گروه های معلمان شکل بگیرد

اینکه رابطه بین مدرسه ومحله ، رابطه مدرسه با کانون های علمی ، تربیتی ، هنری ، فرهنگی خارج از مدرسه تعیین شود

اینکه زمان آموزشی را درونداد اصلی بهره وری آموزشی بدانیم

اینکه سازمان روانی بچه ها را با انضباط منطقی و منعطف رشد دهیم

اینکه خواسته های بچه ها را با نیاز های آنها همراه نماییم

اینکه محبوبیت ومرجعیت معلم را در دل وجان بچه ها فروزان نماییم

اینکه مدرسه را دوست داشتنی نماییم

سید نصرت الله فاضلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *