جلسه کانون تربیت اسلامی به مناسبت میلاد باسعادت امام حسن (ع)

جلسه کانون تربیت اسلامی به مناسبت میلاد باسعادت امام حسن (ع) با حضور دبیرکل، شورای مرکزی و یاران کانون جمعیت تهران در روز جمعه 1402/01/18 در سالن همایش آموزشگاه دخترانه معلم به صرف افطاری تشکیل شد.

پس از نواختن سرود جمهوری اسلامی احمدی عضو شورای مرکزی کانون تربیت اسلامی با طرح اقدامات سال گذشته کانون ابراز داشت: حدودا ربع قرن از تاسیس کانون تربیت اسلامی گذشته است و سال گذشته یکی از سال های پر فراز و نشیب برای کانون بوده است.

ایشان اظهار داشت: در بحران اغتشاشات در کشور، کانون تربیت اسلامی با دو وظیفه وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَي الْخَيْرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ  نظام ولایی و دینی خود را حفظ نماید که این دو وظیفه  با رهنمودها و مدیریت دبیرکل کانون با رویکردی صحیح و به نحو احسن به انجام رسید. متاسفانه درحال حاضر نظاره گر اثرات منفی اغتشاشات در جامعه هستیم و امیدواریم بتوانیم با اتخاذ تمهیداتی صحیح این مهم را به سرانجام برسانیم.

 در سال ۱۴۰۱ حدود 2۰ جلسه در موضوعات مختلف از جمله سند تحول بنیادین، سند انتظار، اغتشاشات و وضعیت حجاب برگزار شد و در دو مرحله بیش از چهل نشست بزرگ با حضور هزاران فرهنگی در سراسر کشور برنامه ریزی و اجرا شد وی از رسالت‌های سال آتی کانون، بررسی وضعیت حجاب در جامعه و مقابله با فریب قشر بانوان در جامعه دانست.

از دیگر اقدامات کانون تربیت اسلامی در سال 1401 تحریر و ارسال نامه ای به رئیس محترم جمهور در خصوص سند انتظار و اتکای دستگاه آموزش و پرورش به سند تحول بنیادین را می توان نام برد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جلسه ای که با حضور نمایندگان تربیت اسلامی در روز پنجشنبه 1402/01/17 در موضوع رتبه بندی معلمان تشکیل شد اظهار داشت با اتخاذ تصمیمات صحیح رتبه بندی معلمان به نحو احسن اجرا خواهد شد. درحال حاضر 25 درصد اعتراضات به رتبه بندی وجود دارد که در حال بررسی و بازخوانی پرونده هاست.

احمدی گفت: از نقاط ضعف کانون، قوت دشمن در فضای مجازی است و کانون باید بامدیریت صحیح، در فضای مجازی قوت پیدا کرده و این کاستی را جبران نماید.

 وی عنوان کرد: در زمینه های مختلف از جمله حجاب باید طبق فرمان مقام معظم رهبری روشنگری صورت پذیرد.

احمدی مطرح کرد: هفتمین دوره انتخابات شورای مرکزی کانون تربیت اسلامی در سال 1402 برگزار خواهد شد.

میرزاپور دبیرکل جمعیت اسلامی فرهنگیان بیان کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف معیشت فرهنگیان فعال و آغاز به کار نموده است این صندوق باید با اهتمام اهداف تاسیس را محقق سازد.

دبیرکل جمعیت اسلامی فرهنگیان در جلسه سالانه کانون تربیت اسلامی بیان داشت: شکل عملیاتی رتبه بندی نیاز به بررسی‌های مجدد دارد معلمان، والدین و نونهالانی که آینده ساز و نیروی انسانی این کشور هستند اهمیت زیادی در جامعه به ایشان داده شود محور اصلی دستگاه آموزش و پرورش معلم است با نگاهی صحیح به کرامت معلم و بسته حمایتی ایشان به این قشر قدر نهیم.

والدین نیز که ثمره زندگی شان را به این دستگاه سپرده‌اند انتظار دارند تا با همه ظرفیت به این نونهالان خدمات ارائه نمائیم.

نظام جمهوری اسلامی با در اختیار گذاشتن این منابع عظیم به دست آموزش و پرورش انتظار دارد نسلی ارزشی، متفکر، دیندار، با حفظ نظام تربیت نماید.

جمهوری اسلامی که در این چهل سال اخیر با طوفان ها و دشواری های زیادی روبرو بوده  و با اقتدار بر آنان پیروز گشته باید در اجرای رتبه بندی کاستی‌ها را جبران نموده و بر آن با اقتدار به پیروزی نائل آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم در جلسه کانون تربیت اسلامی ابراز داشت : نفس تشکیل چنین جلساتی خود، هدف است.

رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی توصیه به مطالعه و مباحثه در خصوص کتاب شذرات المعارف نوشته مرحوم آیت الله شاه آبادی نمود که یکی از مباحث این کتاب تقوا است که ایشان تقوا را لباس دانسته اند و لباس دو کارکرد دارد ساتر عورت و زینت انسان. تقوا نیز لباسی است که ساتر و زینت دهنده است.

ایشان بیان کرد لباس تار و پود دارد و جوهره تقوا عنصر ولایت و اخوت است که اگر اخوت نباشد ولایت محقق نخواهد شد آحاد انسان هایی که به ولایت معتقدند با اخوت با هم یکی شوند اعضای یک تشکیلات انقلابی و ولایی باید اخوت داشته باشند.

وی ابراز داشت جوهره ی این ارتباط و اخوت حضور است برگزاری چنین جلساتی باعث اخوت خواهد شد.

ذوعلم تاکید کرد برگزاری جلسات حضوری، اثرات بسیار گسترده تری نسبت به جلسات مجازی خواهد داشت.

جامعه و نظام اسلامی جامعه و نظامی است که بتواند بستر اسلامی تر شدن جامعه اسلامی را مهیا سازد و یکی از مهمترین کارکرد های یک تشکل انقلابی کمک به جامعه پردازی اسلامی است. جامعه  پردازی اسلامی در فراز و نشیب شکل میگیرد زمانی که چالش ها عمیق تر می شوند نشان میدهد که ریشه ها نیز عمیق تر شده اند و دشمن با احساس خطر تهدیداتی برای جامعه اسلامی پدید می آورد.

ایشان عنوان کرد: هر معلم، هر فرهنگی و هر مربی اگر بخواهد رسالت انقلابی خود را به انجام رساند باید تشکل یافته اقدام نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *