برگزاری جلسه مجازی کانون تربیت اسلامی استان کرمان


بسمه تعالی



با عنایت خداوند متعال و استمداد از ارواح طیبه شهدا، جلسه مجازی کانون تربیت اسلامی استان کرمان، با حضور و ارتباط اعضای شورای کانون استان و مسئولین کانون شهرستان ها و حضور دبیران جامعه و جمعیت اسلامی فرهنگیان استان
،ساعت ۱۶روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۱/۱۶ از طریق پیام رسان شاد برگزار گردید.
پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، آقای احمد فتحی دبیر کانون استان با تبریک سال نو و بهار قرآن مطالبی را بیان نمودند .وی در مورد گسترش فعالیت های کانون در بین فرهنگیان و سطح مدارس، هماهنگی با روسای ادارات آموزش وپرورش، برگزاری جلسات جهاد تبیین، انعکاس مطالبات فرهنگیان به مسئولین شهرستان و استان، احصاء
مطالبات رهبری و اجرایی شدن آنها، هماهنگی و انسجام تشکل های فرهنگی و ولایی، فعالیت واحد های جوانان و بانوان کانون، نیرو سازی از بین جوانان برای مسئولیت های مدیریتی، دقت در جذب معلمان، ایجاد رضایتمندی در بین فرهنگیان ، تاکید کردند و ریل گذاری صحیح در آموزش و پرورش را عمل به منویات مقام معظم رهبری دانستند.
در ادامه آقای حسین صفری، قائم مقام و مسئول تشکیلات کانون استان در خصوص ارتباط و تعامل کانون با مسئولین شهرستان و استان و نمایندگان مجلس، نظارت مستمر و دلسوزانه بر برنامه های آموزش وپرورش، مشورت دادن به مسئولین، استفاده از ظرفیت فضای مجازی ، برای انعکاس و گسترش فعالیت های کانون مطالبی را عنوان نمودند.
سپس آقای هاشمی نکومشاور وزیر آموزش وپرورش در امور تشکل ها ،طی بیاناتی از کانون به عنوان کنشگر اجتماعی فعال و تشکیلاتی پیشران و تاثیرگذار یاد کردند و مواردی از پیگیری های کانون را بیان نمودند، از جمله، ایجاد حساسیت و پیگیری در مورد سند ۲۰۳۰ ،افشاگری در مورد مسائل صندوق ذخیره فرهنگیان، رصد برنامه ها و مسائل آموزش وپرورش، مشورت دادن به مسئولین در قالب اتاق فکر آموزش وپرورش، پیگیری مطالبات فرهنگیان و….
سپس آقای دکتر احمدی عضو شورای مرکزی کانون، در خصوص پیگیری مسائل آموزش وپرورش، برگزاری جلسات منظم با مسئولین وزارت متبوع، از جمله در مورد سند انتظار دولت از آموزش و پرورش و مکاتبات صورت گرفته در مورد کاستی های این سند مطالبی را ایرادنمودند.
پس از آن مسئول رسانه کانون استان درمورد ارتباط مسئولین کانون شهرستان ها با فرهنگیان صاحب قلم و صاحب نظر، درج مطالب در رسانه معلم، جذب همکاران و دانش آموزان توانمند برای خبرنگاری و تولید محتوا، برای رسانه معلم مطالبی را مطرح کردند.
در ادامه سه نفر از مسئولین کانون شهرستان ها آقایان، شریف، بیت الهی، گورکانی به نمایندگی از طرف شهرستان های استان، گزارشاتی از اقدامات و فعالیتهای شهرستان ها را بیان نمودندو گفتند به توفیق الهی، در زمینه گسترش فعالیت های کانون در سطح استان ، تعامل با مسئولین شهرستان ها و انعکاس و پیگیری مطالبات فرهنگیان اقدامات خوبی صورت گرفته است. در پایان با تشکر از زحمات مخلصانه اعضای شورای کانون استان و مسئولین کانون شهرستان ها و دعا برای سلامتی دبیر کل محترم کانون تربیت اسلامی جناب آقای مهندس فرشیدی، جلسه پایان یافت. انشاالله اینگونه جلسات در سطح استان ادامه یابد و تجربه ای برای برگزاری جلسات کشوری کانون، توسط استان ها باشد.


وما توفیقی الا بالله علیه تو کلت و الیه انیب،

کانون تربیت اسلامی استان کرمان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *