راز ناپیدای جریان وابستگی در آموزش و پرورش( ۲۱)

هدف نهایی: «راز ناپیدای جریان وابستگی در آموزش و پرورش»
هدف کلان: «بررسی آموزش و پرورش در دوران پهلوی دوم»
هدف خرد: «مهد های کودک»

رضا قلدر به خاطر هیکل بزرگش پهلوی نام گرفت و با نقش انگلیس از اصطبل داری به کاخ نشینی پرواز کرد.
وقتی انگلیسی ها او را به جزیره موریس تبعید کردند و پسرش را به جای او شاه کردن،«در مؤسسات نوظهوری مثل «باغچه ی اطفال» یا «کودکستان» ۳۴ کودکستان دولتی و خصوصی با ۱۸۶۴ دختر و پسر در سراسر ایران تأسیس شده بود».(فیروز۱۳۷۲ص۷۲)

شاه جدید سعی کرد آموزش و پرورش را بیش از هر زمان دیگری کودک محور کند و به سان ابزاری قوی برای پیشبرد طرح های کلان و برنامه های دولتی عمل کند.

برای مثال دولت برای عمومی کردن کشف حجاب، مدارس کشور را تا کلاس چهارم مختلط کرد ( آموزش و پرورش در عصر پهلوی).

او به کمک انگلیس و بعد از کودتای مرداد ۱۳۳۲ به کمک آمریکا برای غربی کردن کودکان ما از همه ابزارها استفاده می کرد.

عزیزان:
آیا می شود دوباره این شعار را زنده کرد؟
«درِ هر مدرسه ای را بگشایید درِ زندانی را بسته اید».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *