معاونت پرورشی در آموزش و پرورش مهمترین نهاد موثر تربیتی و فرهنگی


بسم الله الرحمن الرحیم


مسئله معاونت پرورشی در آموزش و پرورش بسیار مهم است، مقام معظم رهبري(مد ظله العالی )
هشتم اسفند نقطه عطفی در آموزش و پرورش پس از انقلاب شکوهمند اسلامی می باشد؛ که با تدبیر حکیمانه ،دقیق ، کارشناسانه و به زمان شهیدان رجایی و باهنر ، شجره طیبه امورتربیتی پا به عرصه فعالیت انقلابی و اسلامی نهاد تا ضمن حراست از مهمترین نهاد موثر تربیتی و فرهنگی، ارزش‌های بر آمده از انقلاب را به درون آموزش و پرورش انتقال دهد.
نقش بی بدیل کاروان جهادگر حوزه فرهنگ و تربیت در مقاطع حساس کشور برای ایجاد نشاط معنوی در مدارس ،تقویت روحیه انقلابی در دانش آموزان و حضور پر شور در دفاع مقدس و مقابله با هجمه های دشمنان به ویژه گروهک تروریستی منافقین و دیگر گروهک های ملحد و معاند بر کسی پوشیده نیست.
امور تربیتی درمسیر حرکت خود با فراز و فرود هایی مواجه بوده است تاجایی که در برهه ای از زمان با بی مهری برخی مسولان کج اندیش وقت حذف می‌شود، لکن با حمایت های رهبري معظم انقلاب اسلامی و تصویب قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت بدنی توسط مجلس محترم شورای اسلامی، باردیگر بارقه‌های امید در جامعه فرهنگيان متدین و دلسوز و خانواده های نگران جلوه گر شد. اما پس از گذشت نزدیک به دو دهه از مصوبه این قانون امید بخش متاسفانه آنگونه که انتظار می رفت امور تربیتی از جایگاه قابل قبول و واقعی خود برخوردار نگردید.
امروز که دولت مردمی سیزدهم و مجلس انقلابی و وزیر ارزشی و جهادی که سکان هدایت و پیشرفت و توسعه را در اختیار دارند ، چشمان امیدوار جامعه دغدغه مند، منتظر عنایت و حمایت های ویژه نسبت به ارتقا جایگاه معاونت پرورشی در نظام تعلیم وتربیت اسلامی که از مطالبات امام خامنه‌ای (مدظله الشریف )وجامعه اسلامی است ، می باشند.
معاونت پرورشی که خود پرچمدار این رسالت سنگین و خطیر می باشد باید با برنامه ریزی و روش های نو وجذاب بر گرفته از تعالیم ناب اسلامی و بهره گیری از هنر و ابزار و امکانات و فناوری های روز درارائه خدمات به دانش آموزان وخانواده ها و تلاش جهت کشف و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان عمل نموده ودر اجرای سند تحول بنیادین که با نگاه و محوریت تربیتی تنظیم وتدوین شده‌ است و بکارگیری قابلیت های قانون احیای معاونت پرورشی ، که از مسئولیت های اصلی آن معاونت می باشد در به حرکت در آوردن بخش‌های مختلف آموزش و پرورش تلاش نماید واز روزمرگی ومنفعل بودن دوری کند و همچنین با تنظیم گری امر تربیت در مدرسه سبب ساز پیوند معلم و مربی و تعمیم تربیت به همه ارکان مدرسه شود چرا که دشمنان با همه توان در صدد مضمحل نمودن نظام تعلیم وتربیت جمهوری اسلامی ومخاطبین اصلی آن یعنی دانش آموزان می باشند.
امید آنکه معاونت پرورشی در مواجه با نقشه های شوم دشمنان با بهرگیری از ظرفیتهای جامعه بزرگ فرهنگيان و اندیشمندان و صاحب نظران نسبت به تحول در برنامه ها وفعالیت های خود اقدام نماید.
در شرایطی که بیش از هر زمان دیگر دشمنان ما اندیشه نسل نوجوان و جوان را مورد تهاجم قرار دادند ضرورت نقش آفرینی مربیان تربیتی بیش از هر زمان دیگر احساس می شود
در پایان ضمن گرامی داشت یاد خاطره‌ شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هشتم اسفند روز تاسیس نهاد مقدس امورتربیتی، شورای هماهنگی تشکلهای فرهنگیان آمادگی خود را برای هرگونه هم فکری، همراهی و همکاری در زمینه احیای واقعی امورتربیتی اعلام می دارد.
ومن الله التوفیق

شورای هماهنگی تشکلهای فرهنگی کشور
جمعیت اسلامی فرهنگیان
کانون تربیت اسلامی
جامعه اسلامی فرهنگیان
هم اندیشی بسیج فرهنگیان
جمعیت فرهنگیان جوان
کانون مدارس اسلامی
کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگر
جمعیت فرهنگیان جهادی
جمعیت معلمان و فرهیختگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *