بیانیه کانون تربیت اسلامی به مناسبت چهل و پنجمین بهار آزادی

*شرکت فعالانه ی فرهنگیان در راهپیمائی ۲۲ بهمن*

انقلاب اسلامی در جان های انسانها تحقق یافت و در این چهل و چهار سال همیشه حامی اصلی انقلاب اسلامی مردم بوده اند و هستند. انقلاب اسلامی فقط یک نقطه عطف و ایجاد تحول در نیروهای اجتماعی نبود بلکه ساختار سیاسی ؛ اقتصادی و نظامی ایران را دگرگون ساخت.

انقلاب اسلامی دریچه جدیدی است که بر روی همه انسان های جهان معاصر باز شده و با این اندیشه که خدا و معاد حقایق این عالم هستند و همه انسانها آزاد آفریده شده اند و هیچ کس نمی تواند آنها را در اختیار خود بگیرد قدم به عرصه ی دنیای جدید نهاد. در پیدایش این تحول عظیم فرهنگیان و معلمان از جمله اقشاری بودند و هستند که هم در پیروزی انقلاب اسلامی و هم در ادامه موفقیت های آن فعالانه در صحنه بوده اند .

اکنون چهل و چهار سال از انقلاب اسلامی می گذرد و فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر نهاده است برای حفظ و تحرک بیشتر و حرکت بسوی تمدن نوین اسلامی توجه به چند اصل مهم و ضروری است :

*۱-* جهاد تبیین

امروز رسانه ها انسان را درون دنیائی سرشار از سرعت و هیجان فرو برده اند و یکی از عوامل اضطراب؛ ناراحتی و عدم آرامش انسانها آن است که با رسانه ها و فضای مجازی به دنیایی عادت می کنند که بسیار متنوع تر و سریع تر از دنیای واقعی است سردمداران نظام سلطه جهانی با جهت دهی اطلاعات اینترنت و فضا سازی و مسدود نمودن سایت های مخالف خود توانائی انتخاب را از مخاطب می گیرند و آنچه خود

می خواهند در فضای مجازی منعکس می‌سازند

لذا از اندیشمندان ؛ اصحاب رسانه و بویژه همکاران گرانقدر فرهنگی می خواهیم ذهن آینده سازان جامعه را روشن کنند ‌

*۲-* تعلیم و تربیت

دانش آموز به عنوان یک فرد ایرانی وعضوی از خانواده و جامعه باید در تراز الگوی تعلیم و تربیت اسلامی پرورش یابد .

 در شرایط کنونی که استفاده از رایانه و وسایل فناوری در مدارس رایج شده  و این موضوع باعث گردیده ارتباط بین معلم و دانش آموز کم شود  و فرصت فعالیتهای پرورشی به حداقل کاهش یابد  بر مسئولین امر است که برای روز آمدی و کار آمدی تعلیم و تربیت به موازات تحول در محیط های آموزشی و بخصوص فضای مجازی ؛ برای ارتقاء توانمندی‌های معلمین از طریق برنامه‌های آموزشی و کاربردی و جذب معلم از مجاری قانونی اقدام نمایند.

*۳-* ایران مقتدر

اگر چه ملت ایران به عمل کرد برخی از مسئولین انتقاد دارد اما به کشور و انقلاب اسلامی خود علاقمند است و معنای علاقه به کشور آن است که خواهان ترقی و قدرتمند شدن ایران می‌باشد . اما ملت ایران به تجربه دریافته است که با وحدت و حرکت در مسیر رهنمودهای سکان دار انقلاب اسلامی می تواند  هر روز گامهای بلند تری بسوی پیشرفت و تمدن نوین اسلامی بر دارد .

بر همین اساس فرهنگیان و دانش آموزان برای تحکیم این میثاق و وحدت ملی؛ همراه با سیل خروشان ملت در راهپیمائی با شکوه ۲۲ بهمن فعالانه شرکت خواهند کرد .

کانون تربیت اسلامی.   ۱۴۰۱/۱۱/۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *