۲۲ بهمن، نمایش شکوهمند وحدت ایرانیان

۴۴ سال از ایستادگی ملت ایران برای دفاع از استقلال و هویت ایرانی اسلامی خویش و اداره کشور به دست توانای مردم می‌گذرد . در این سالها اگر چه فراز و نشیب ها و مشکلات و دستاوردهای فراوانی داشته ایم ، اما هیچگاه و در هیچ شرایطی حاضر نشده ایم به بیگانگان اجازه دخالت در امور کشورمان را بدهیم .

البته از همان سالهای نخست پیروزی تا امروز افرادی بوده و هستند که به توانمندی‌های ملت ایران ایمان نداشته و ندارند و همانند عوامل رژیم پهلوی معتقدند بدون پشتیبانی کشورهای قدرتمند جهانی ، ایرانی نمی‌تواند پیشرفت کند و با توجه به همین پیشداوری ، هر نوع دستاورد کشور را ناچیز و هر نوع مشکل را عظیم قلمداد می‌کنند و این هر دو را دستاویزی برای تحقیر ملت خویش و تکریم بیگانگان قرار میدهند .

این گروه به دلیل سازمان و تشکیلات حزبی و یا شهرت اجتماعی ، بسیار پیش از واقعیت کمیّ شان حضور و ظهور سیاسی دارند و البته از پشتوانه رسانه ای بیگانگان نیز برخوردارند و بر پایه آموزه های غربی ، طی این چند دهه با تمام توان تلاش کرده‌اند تا الگوی مورد نظر خویش را به مردم تحمیل نمایند و اگر چه با وارد آوردن ضربات سنگین در مسیر پیشرفت کشور ، اختلالاتی فراهم ساخته اند ، اما سرانجام این مردم ایران بوده اند که با هوشیاری خود آتش فتنه ها را خاموش و مسیر انحرافات را مسدود ساخته اند .

آن روز که بنیانگذار انقلاب ، از فروپاشی کمونیسم خبر داد عده ای که در اندیشه‌های کمونیستی ذوب شده بودند تا آخرین لحظات از اندیشه های مارکسیستی دفاع کردند ، امروز هم که ارکان نظام سلطه جهانی به تزلزل افتاده است و سکاندار انقلاب اسلامی به نشانه‌های این تزلزل اشاره میکنند و حتی برخی اندیشمندان غربی هم از روزهای پایانی ابر قدرتی آمریکا و سقوط آن خبر می‌دهند ، باز هم هستند کسانی که حاضر نیستند این واقعیت را باور کنند و همچنان با به چالش کشیدن مبانی اساسی نظام جمهوری اسلامی میخواهند مانع پیشرفت ایران و حضور قدرتمندانه اش در عرصه بین المللی شوند .

امسال ملت ایران در شرایطی سالروز پیروزی انقلاب خویش را جشن می‌گیرد که خاطره ناگواری از اغتشاشات اخیر دارد ، اغتشاشاتی که در آن سلطه جویان جهان ، تمام توان خارجی و عوامل داخلی خود را برای براندازی ایران به کار گرفتند ، اما با درایت و فداکاری ملت و فرزندان ایثارگرش ، این توطئه بزرگ هم خنثی شد و هر چند مدیریت هشت ساله دولت گذشته با وعده‌های بدون پشتوانه اش ، بستر  مناسبی برای فراگیری اغتشاشات فراهم ساخته بود و بی تدبیری ها و کم کاری ها ، مشکلات فراوانی برای مردم پدید آورده بود ، اما با اینهمه ملت ، هوشیارانه دستهای پشت پرده را تشخیص داد و بیگانگان را مایوس ساخت و به دولت جدید فرصت داد تا با تمام توان مشکلات گذشته را جبران نماید .

درسی که مسئولان از اغتشاشات باید بگیرند آن است که دشمن زخم خورده تا چه اندازه در کمین است و می‌خواهد از نارضایتی های مردم سوء استفاده کند و بویژه با بکارگیری ابزارهای رسانه ای خویش ، برای نسل نوجوان و جوان کشور چه خوابهای شومی دیده است.

لذا دولتمردان باید لحظات خدمتگزاری را مغتنم بشمارند و با تدبیر و پشتکار ، اعتماد کاهش یافته نسبت به دولت قبل را جبران نمایند و در عین حال همگی با جهاد تبیین باید تلاش کنیم تا مبادا بار دیگر برخی آینده سازان کشور به دلیل کم تجربگی سیاسی فریفته اغوای دشمن شوند .

اینک ایرانیان ، سربلند از خنثی کردن توطئه دشمن ، راهپیمایی ۲۲ بهمن را وعده گاهی برای تحکیم پیوند  و همبستگی ملی خویش میشمارند و همگان بخصوص مسئولان مصمم هستند تا با کم کردن فاصله ها بر انسجام و اقتدار ملت و انقلاب بیفزایند و جلوه‌های شکوهمندی از وحدت ایرانیان را به نمایش بگذارند .

* محمود فرشیدی*

۱۴۰۱/۱۱/۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *