سخنی با دبیر شورا عالی انقلاب فرهنگی حجه الاسلام دکتر خسرو پناه

سید نصرت الله فاضلی:سخنی با دبیر شورا عالی انقلاب فرهنگی حجه الاسلام دکتر خسرو پناه


ضمن عرض تبریک به جنابعالی در جلب اعتماد اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تدبیر امور آن شورا و فرصتی که امام رحمه الله علیه برای اشاعه و اداره جامعه بر اساس فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) در ساختار حکمرانی فراهم نمودند وحمایت همیشگی همراه با انذارو تبشیر امام جامعه آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی) از شورای عالی انقلاب فرهنگی نشان از امیدی است که ایشان از آن شورای دارند بنده توفیق تجربه آموزش در مدرسه و مدیریت در سطوح ستادی استانی و ملی را داشته ام و انگیزه گذشته و حال اینجانب، وادارم می کند که نکاتی را با شما در میان بگذارم تا نمونه ای از تعامل مردم با حکمرانان در نظام اسلامی باشد.

۱_یکی از رسالت های نظام تعلیم وتربیت رسمی وعموی اعتلای فرهنگ عمومی مبتنی بر نظام معیار اسلامی(بند ۲۶ بیانیه ارزش ها سند تحول)است که بخش عمده وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی و نخستین هدف از اهداف مصوب آن شوراست اما فضای حاکم بر شورا از دستور جلسات، پژوهش ها ، گفتمان سازی در جامعه توسط اعضا و مرتبطین به شورا آموزش عالی ودانشگاه هاست گویا تلقی فرهنگ عمومی از مدرسه که کار کرد آن خواندن ونوشتن و جمع و کم به بچه است در ضمیر ناخود آگاه اصحاب آن شورا خانه کرده است و راهبرد موسس شورا که دبستان را در یابید که دانشگاه دیر است در ضمیر خودآگاه فرصت ظهور نیافت اگر این برداشت درست باشد یا بهره ای از واقعیت داشته باشد انتظار اصلاح و جبران نگرش در فعل و عمل حمایتی وپشتیانی وتسهیل گری دوره مدیریت جنابعالی در توازن نه تساوی بین آموزش وپرورش و آموزش عالی،جامعه اساتیدو نخبگانی با جامعه معلمین وفرهنگی داریم.

۲-سند تحول بنیادین با اهتمام شورا در گذشته تصویب و ابلاغ شد وبیش از یک دهه از عمر آن در عرصه اجرا می گذرد و همگان به ویژه مقام معظم رهبری از اجرای آن ناراضی اند و ایشان مطالبه نقشه اجرایی از دستگاه متولی برای تحقق بند بند سند نموده است و تا کنون این مطالبه بر زمین ماند واخیر به سند انتظار ریاست جمهوری از وزیر آموزش وپرورش کاهش یافت در حالی که به استناد بخش اول فصل هشتم سند، آن شورا سیاست گذاری،نظارت و ارزیابی را بر عهده دارند که تا کنون شورا کارنامه قابل قبولی در ا قضاوت شهودی عام و خاص ندارد و به ما در ارزشیابی توصیفی آموختند که نیاز به تلاش بیشتر دارید.

۳-شکاف بین تربیت رسمی وغیر رسمی مانند تصمیم گیری ها اقتصادی و سیاسی و اجتماعی ورسانه های عمومی با تعلیم مدرسه ای مانند عدالت خواهی ،فضیلت پروری ،سلطنت علم زیاد است و هویت دانش آموز را متزلزل می نماید رصد فرهنگی وهم افزایی این دو نوع تربیت وتثبیت مرجعیت تربیت رسمی از انتظارات مردم شهید داده وفرهنگ دوست ایران اسلامی است.


ومن یتوکل علی الله فهو حسبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *