ایجاد همدلی میان مسئولان و مردم از برکات برگزاری مسابقات قرآن

علیرضا شادباش در نشست هماهنگی برگزاری مرحله ۱چهارده گانه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش اموزان استان اظهار کرد: در سال جاری برنامه‌های خوب و متنوعی در حوزه قرآن، عترت و نماز در مدارس استان در حال است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: اجرای برنامه دوشنبه‌های مسجدمحوری، سه‌‍شنبه‌های مهدوی، راه‌اندازی هیئات مذهبی دانش‌آموزی، شرکت دانش‌آموزان در نماز جمعه و .. را از جمله این برنامه ها است که در تربیت نسلی بالنده، پیشرو و مقدمه‌آفرین برای ظهور امام زمان(عج) و تربیت برای سپاه مهدوی تاثیر گذار خواهد بود.
شادباش با بیان اینکه تلاش برخی از مناطق در موضوعات مختلف تربیتی و پرورشی در کنار موضوعات آموزشی قابل تقدیر است بر ضرورت تداوم این روند تأکید.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه امروز دشمن تلاش زیادی برای از بین بردن اعتقادات دینی و مذهبی جامعه ما دارد گفت: امروز دشمن می‌خواهد رفتارهای ما را تغییر دهد و بر روی باورهای جامعه کار می‌کنیم و برای این قضیه هزینه‌های بسیار زیادی به خصوص در بحث جنگ رسانه‌ای انجام می‌دهد.
وی با مقایسه بودجه رسانه ملی با رسانه های خارجی اظهار کرد: مسلماً با بودجه بیشتر فعالیت بیشتری انجام می شود لذا تلاش رسانه های خارجی که با تزریق بودجه های کلان به آن ها شکل می گیرد باعث شده تا برخی از افراد تحت تاثی تبلیغات منفی این شبکه ها قرار بگیرند..
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با تأکید بر اینکه امروز به برکت قرآن پیشرفت‌های زیادی حاصل کردیم اما دشمن می‌خواهد قرآن و مبانی دینی را از ما بگیرد بنابراین وظیفه داریم تا مبانی دینی را ارج نهیم، گفت: در مقابل قرآن، چادر، مقدسات دینی، هیئات مذهبی، اهل بیت(ع) وظیفه داریم و باید به بهترین شیوه برنامه‌های قرآنی را اجرا کنیم.
شادباش گفت: باید هنگام برگزاری مسابقات قرآن تمام جو و فضای شهر را به سمت قرآن هدایت کنیم و شهر رنگ و بوی قرآنی پیدا کند.
وی تصریح کرد: ایجاد همدلی میان مسئولان و مردم از برکات برگزاری مسابقات قرآن است لذا در مناطقی که مسلمانان شیعه و سنی در کنار هم زندگی می‌کنند از مسابقات قرآن برای ایجاد همدلی بسیار خوب می‌توان بهره برد زیرا قرآن در همدلی و یکی شدن و رفع مشکلات موجود کمک فراوانی می‌کند.
شادباش با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا زمینه رشد و تربیت مدیریتی دانش‌آموزان قرآنی را فراهم کنیم، افزود: مشکلی که امروز برخی از افراد مطرح می‌کنند، جذب نیروهای جدید آموزش و پرورش است که برخی از آنان چهره‌های قرآنی نیستند که از امسال این روند اصلاح خواهد شد و وزارت آموزش و پرورش در گزینش بهمن‌ماه تدبیری برای این قضیه اتخاذ کرده است تا چهره‌های مدیریتی مملکت قرآنی باشند و رشد در میان نیروهای قرآنی ایجاد شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس همچنین به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن اشاره کرد و گفت: باید تلاش خود را برای تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب به‌کار گیریم ضمن اینکه اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ هم تلاشی در همین راستاست.
شادباش با تأکید بر اینکه قرآن شفای تمام دردهای معنوی و مادی ماست و آسیب‌های اجتماعی جامعه را می‌زداید، گفت: تمسک به قرآن بسیاری از مشکلات جامعه را رفع خواهد کرد و باید برای برگزاری مسابقات قرآن تمام امکانات را بسیج کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *