بیانیه کانون تربیت اسلامی به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار دلها

کانون تربیت اسلامی به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: ایشان در عالی ترین سطوح فرماندهی، خود را سرباز مقام معظم رهبری و خدمتگزار نظام اسلامی می‌دانست.

بیانیه کانون تربیت اسلامی به شرح زیر است:

هنر مردان خدا آن است که با شهادت خود راه تعالی را برای سایر انسان ها هموار می‌سازند و با گام نهادن بر نفس خویش ، دیگران را به گام گذاشتن در راه خدائی شدن فرا می‌خوانند . گر چه فرا خوان تمامی مردان خدا ، همگان را به پیمودن راه تعالی دعوت میکند ، اما عظمت شخصیت آنان ، تأثیر مستقیمی بر قدرت نفوذ پیامشان دارد . و هر چه قلبی خدائی تر شده باشد جاذبه پیامش گسترده تر و عمیق تر است .
اینک سخن از انسانی است مافوق تصور؛ انسانی که توانائی شگرف اسلام را در تربیت انسان‌ها ثابت کرد ، انسانی به مکتب نرفته و خط ننوشته، که مسئله آموز صدها مدرس شد .‌
آری این روزها سخن از کسی است که پیام عدالت خواهی و انسان دوستی اش در جهان هر روز فراگیر تر میشود . سرداری که همچون مولایش علی علیه‌السلام جامع اضداد بود ، در مقابله با خیانتکاران و مستکبران ، چون کوه می‌ایستاد و در برابر زنان ، مردان و کودکان از هر قوم؛ ملت و آئینی ، قلبی سرشار از عشق و محبت داشت.
زندگی شهید سلیمانی این حقیقت را عینیت بخشید که رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند او ثابت کرد که با ایمان و عمل صالح میتوان محبوبیتی ملی و جهانی بدست آورد .
سلیمانی ایران را حرم و خود را جان فدای ملت ایران می‌دانست . او روحی مالامال از عشق به مردم داشت و برای هدایت آنان از هر فرصتی بهره میگرفت . کار او شکار قلب ها بود . و در این راه هیچ مانعی او را باز نمی‌داشت . از زنان و مردان سالخورده روستایی تا کودکان و نوجوانان و جوانان شهری حتی آنان که به ظاهر پوشش مناسبی نداشتند ، با یک دیدار شیفته صفا و وارستگی او میشدند و بی هیچ پیرایه ای با او ارتباط برقرار میکردند . چندان که خود را نزدیکترین دوست او می‌پنداشتند . او در عالی ترین سطوح فرماندهی ، خود را سرباز مقام معظم رهبری و خدمتگزار نظام اسلامی می‌دانست گذر زمان چهره قدسی و ملکوتی او را هر روز آشکار تر و در نتیجه دشمنان او یعنی استکبار جهانی را رسواتر خواهد ساخت .
اینک سلیمانی نماد ظلم ستیزی و استکبار ستیزی در کشورها شده است . او توانست مکتب عزت و اقتدار ، در عین مظلومیت و شهادت ، که از حضرت سیدالشهداء علیه السلام الهام گرفته بود را احیاء کند تا دیگران که با مکتب شیعه آشنایی ندارند با واسطه سلیمانی به اسلام گرایش پیدا کنند و چه توفیقی از این بالاتر که انسانی ، آنچنان در ارادت به اهل بیت علیهم السلام ذوب شود که جلوه ای از حجت خدا و سبب هدایت دیگران گردد .
سلیمانی نشان داد که ارائه الگوی عملی اسلام ، بسیار بیشتر از تبیین مبانی نظری اسلام در هدایت انسان ها تاثیر دارد ، گر چه در ضرورت هیچ یک تردیدی نیست و این الگوی عملی همانست که مکتب و مدرسه سلیمانی نام گرفته است .
مدرسه ای که از تمامی افراد بشر از هر قوم و نژاد و آئینی ، دانش آموز می پذیرد تا راه عملی انسان شدن را به آنان بیاموزد . در این مدرسه ، درس عشق به اهل بیت علیهم السلام را آموزش میدهند درس ولایت مداری را می‌آموزند ، درس شجاعت آمیخته با تدبیر را ارائه می‌دهند ، درس سیاست و مرد میدان بودن انقلاب مدارانه را عرضه میدارند درس حمایت عاشقانه از محرومان و مظلومان را تمرین می کنند .
معلمان ایران اسلامی افتخار می کنند که سرزمینشان ، قهرمانی به عظمت شهید سلیمانی را به جهانیان عرضه کرده است و قدردانی این نعمت را در تبیین مکتب و مدرسه سلیمانی می دانند .

دی ماه 1401

کانون تربیت اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *