بیانیه‌ی شورای وفاق تشکل‌های انقلابی فرهنگیان سراسر کشور

شورای وفاق تشکل‌های انقلابی فرهنگیان سراسر کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد : رتبه‌بندی معلمان و توجه به منزلت و معیشت معلمان، یکی از اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین مسائل جامعه فرهنگیان است که از سال ۱۳۹۰ تاکنون مورد توجه و تأمل بوده و با بی‌مهری دولت دوازدهم اجرای آن به تعویق افتاده بود، توقع آنست که در دولت سیزدهم و با حمایت و هوشمندی مجلس انقلابی اجرایی گردد.

در این بیانیه آمده است:

قال امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام «قُم عَن مَجلسک لِاَبیک و مُعلِمکَ و اِن کُنتَ اَمیرا؛ به احترام پدر و معلمت از جای خود بلند شو اگرچه امیر و فرمانروا باشی».

بر کسی پوشیده نیست که پیشرفت همه‌جانبه هر کشوری مرهون زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی معلمان و مربیان دلسوزی است که لحظه لحظه عمر با برکت خود را تقدیم می‌کنند تا اصلی‌ترین سرمایه‌های کشور یعنی کودکان و نوجوانان که مردان و زنان آینده ساز تمدن نوین اسلامی هستند، تربیت شوند و اگر نبود ایثارگری فرهنگیان فرهیخته، پیشرفت‌های چهل‌ساله انقلاب اسلامی که دنیا را مبهوت و استعمارگران را ناامید کرده اتفاق نمی‌افتاد.  

در این‌ میان توجه به مسائل مرتبط با آموزش‌ و پرورش خصوصا درباره معلمان یک ضرورت حیاتی و انکارناپذیر است چراکه معلمان به تعبیر مقام‌معظم رهبری «افسران پیشرفت کشورند» و همه پیشرفت‌های علمی و فرهنگی کشور ما با همت و مجاهدت خالصانه آنان اتفاق می‌افتد و این موضوع در سند تحول بنیادین نیز مورد تأکید قرار گرفته لذا بر همگان به‌ویژه دولت و مجلس واجب است تا برای حل مسائل مرتبط با این قشر عظیم و سرنوشت‌ساز اهتمام ویژه‌ای را داشته باشند.

رتبه‌بندی معلمان و توجه به منزلت و معیشت معلمان

یکی از اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین مسائل جامعه فرهنگیان است که از سال ۱۳۹۰ تاکنون مورد توجه و تأمل بوده و با بی‌مهری دولت دوازدهم اجرای آن به تعویق افتاده بود، توقع آنست که در دولت سیزدهم و با حمایت و هوشمندی مجلس انقلابی اجرایی گردد.

 شورای وفاق تشکل‌های انقلابی فرهنگیان ضمن تأکید بر موارد فوق‌الاشاره از تمامی فرهنگیان مؤمن و پرتلاش و خستگی‌ناپذیر تقاضا می‌نماید تا ضمن بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود از طریق قانونی، با بصیرت و هوشیاری از نفوذ افراد و جریانات مخرب و معاند که متأسفانه بعضاً با عناوین صنفی و همصدا با بیگانگان قصد بهره‌برداری‌های سیاسی و برهم زدن آرامش جامعه را دارند خودداری نمایند و حال که مجلس و دولت به مرحله نهایی تصویب و اجرا رتبه‌بندی رسیده‌اند، اجازه ندهند این موضوع به طعمه‌ای برای بیگانگان جهت تخریب دولت و مجلس تبدیل شود.

معلمان عزیز و مربیان گرامی و مدیران ارجمند و سایر همکاران فرهنگی کشور ضمن مطالبه حقوق اساسی خود از هرگونه هنجارشکنی و تعطیلی مدرسه و ترک کلاس درس و صدمه به آموزش دانش‌آموزان برائت جسته و تا پای جان برای حفظ دستاوردهای درخشان انقلاب اسلامی ایستادگی خواهند نمود. ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *