دیدار دبیرکل جمعيت اسلامی فرهنگیان با وزیر آموزش پرورش

در نشست دو جانبه‌ی مسلم میرزاپور دبیرکل جمعيت اسلامی فرهنگیان با دکتر نوری وزیر آموزش و پرورش، به منظور اعتلای فعالیت ها و رفع نواقص وزارت آموزش و پرورش و تحقق مطالبات فرهنگیان، مهمترین مسائل و مشکلات جاری وزارت آموزش و پرورش، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

تفویض اختیار

موارد عنوان شده در این گفتگوی صمیمانه که مورد استقبال ویژه وزیر و قدردانی از پیشنهادات مطروحه روبرو شد، به شرح زیر می باشد:

۱- اهتمام جدی جهت اجرای سندتحول به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش کشور، که لازمه آن در قدم اول، استفاده از مدیرانی است که به دور از انجام هر گونه کار نمایشی، ایجاد تحول در سیستم‌های آموزشی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش را در گرو اجرای سند تحول می دانند.
۲- پالایش صندوق ذخیره از بانیان تخلفات گسترده چند هزار میلیاردی شرکتهای زیر مجموعه و بازسازی اعتماد از دسته رفته دست اندرکاران صندوق نزد فرهنگیان با انتصاب افراد لایق، پاک دست و خدوم، که اولویت اولشان، حفظ منافع فرهنگیان باشد و اتخاذ تدابیر لازم به منظور استیفای حقوق فرهنگیان
۳- توجه به اقتصاد آموزش و پرورش از دغدغه های اغلب وزرای این دستگاه بوده‌است، تحول جدی در این مقوله، نیازمند بهره‌مندی از متخصصین اقتصاد اجتماعی، تهیه و اجرای برنامه‌ها و طرح های شجاعانه است.
۴- دانشگاه فرهنگیان و پردیس‌های آن، مهمترین مراکز تربیت معلم در تراز جمهوری اسلامی است که قدمتی طولانی در دوره های مختلف تحت عناوینی مانند دانشسرای عالی، دانشگاه تربیت معلم، مراکز تربیت معلم، و …، وظیفه تربیت نیروی انسانی کارآمد مورد نیاز آموزش و پرورش را به عهده داشته اند. استقلال دانشگاه فرهنگیان از وزارت علوم در تامین هیئت علمی مورد نیاز، همسان سازی حقوق، و …، همانند دانشگاه های علوم پزشکی، موجبات بالندگی بیشتر این دانشگاه را فراهم می‌آورد.
۵- معلمین بعنوان مرجع فکری جامعه، از جایگاه ویژه برخوردارند، و انتخاب وزیر از میان فرهنگیان ناشی از احترام ریاست محترم جمهور، به این قشر فرهیخته، و اعتقاد به توانمندی آنان در اداره امور وزارتخانه است، لذا انتظار تشکل های فرهنگی، توجه ویژه وزیر محترم به پیشنهادات آنان و مشارکت فکری نخبگان چه شاغل و چه بازنشسته است، تشکیل هیئت های اندیشه ورز از نخبگان فرهنگی، بدون تردید دستیابی به اهداف عالیه دستگاه تعلیم تربیت و ایجاد تحول مورد نظر رئیس جمهور را محقق خواهد ساخت.
۶- تعیین یک روز در هفته یا دوهفته یک بار برای ملاقات با فرهنگیان، تمهید ساز و کاری مناسب در فضای مجازی برای ارتباط دو سویه با فرهنگیان و تعیین سخنگو، برای اعلام تصمیمات وزارت، از دیگر پیشنهادات ارائه شده است.
//جمعیت اسلامی فرهنگیان//

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *