دستاورد انقلاب اسلامی تربیت نسلی است که افق ذهنی او رسیدن به تمدن اسلامی است

محمود فرشیدی، دبیر کل کانون تربیت اسلامی گفت: ارتقای جایگاه سیاسی و منزلت معلمان و اداره کشور توسط این انسان‌سازان، نشان دهنده جایگاه والای معلم در انقلاب اسلامی است که برهیچکس پوشیده نیست.

در نشست مجازی بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و پرورش که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهرکرد، برگزار شده بود،  محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش اظهار داشت: در سال 57، چهل و هفت درصد مردم با سواد بودند که بعد از انقلاب به 87 درصد افزایش رسید، 38 درصد دبستانی‌ها از تحصیل محروم بودند  اما اکنون تنها 2 درصد آنها محروم هستند.

دبیر کل کانون تربیت اسلامی بیان داشت: در زمان طاغوت در زمینه عدالت آموزشی 38 درصد دانش آموزان دختر و 62 درصد پسر بود که این بیانگر تبعیض است اما اکنون تقریباً برابر شده است، در سال 66 پس از انقلاب باشگاه دانش پژوهان جهان تاسیس شد و تاکنون بیش از 700 مدال جهانی توسط این نخبگان کسب شد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تاسیس 580 دارالقران بعد از انقلاب، ارتقای جایگاه سیاسی و منزلت معلمان و اداره کشور توسط این انسان‌سازان از جمله شهید رجایی رئیس جمهور تراز، نشان دهنده جایگاه والای معلم در انقلاب اسلامی است.

فرشیدی گفت: رسالت دانشجو معلمان این است که تلاش کنند جایگاه آموزش و پرورش و معلم را آنگونه که امام راحل و رهبری تبیین فرمودند آن را ارتقاء بخشند، باید سند تحول آموزش و پرورش را عملیاتی کرد.

ایشان تصریح کرد: اگر به دنبال حرکت صحیح در دنیا و آخرت بوده باید همه علیه دیکتاتوری نظام سلطه قیام کنند، دشمنان دستاوردهای انقلاب را تخریب می‌کنند که باید جلوی آن‌ها گرفته شود.

وزیر اسبق آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: امید است با نیروی جوان بتوان به دولت جدید برای ایجاد امید و تحول در جامعه کمک کرد تا وعده‌های دولت در این خصوص محقق شود.

دستاورد انقلاب اسلامی تربیت نسلی است که افق ذهنی او رسیدن به تمدن اسلامی است

سجاد صدیقی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در این نشست اظهار داشت: دستاوردهای انقلاب از جمله افزایش سواد، ساخت مدارس، ایجاد پل و جاده و … قابل کتمان نیست اما مسئله انقلاب اسلامی چیز دیگری بود، در رابطه با حقیقت حرکت اسلامی باید گفت‌وگوی خود در تراز حرکت تمدنی امام راحل پیش بریم.

وی افزود: باید دید در جریان مواجهه با جریان رقیب، کشور کجا بوده است و امروز در کجا قرار دارد و این شاخص‌گذاری دقیقی است که می‌تواند درست باشد، در همه حوزه‌ها از جمله سیاست خارجه، فرهنگ، امنیت، اقتصاد و … باید بدانیم قبل از انقلاب کجا بودیم و اکنون کجا هستیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی، گفت: دستاورد انقلاب اسلامی تربیت نسلی است که افق‌های ذهن او نه در عدد جغرافیای کشور بلکه برای رسیدن به تمدن اسلامی است.

صدیقی افزود: حس باور و توانستن چنین اتفاقی در وجود نسل‌های کنونی، بزرگترین دستاورد نظام تعلیم و تربیت انقلاب بوده است، این اتفاق در هیچ برهه‌ای از نظام تعلیم و تربیت دیده نشده است.

وی تصریح کرد: تربیت انسان‌ها در یک توده وسیع برای یک اتفاق بزرگ و ساخت تمدن بزرگ جهانی در وجود نسل کنونی قرار گرفت که بسترهای فکری و اندیشه آن‌ها به خوبی مهیا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *