با جهاد تبيين براي جامعه فرهنگي نگذاريم جای اختلاس‌گران و خدمتگزاران در آموزش و پرورش عوض شود

محمد حسن احسانی عضو کانون تربیت اسلامی در خصوص لزوم تقویت و حفظ وحدت و همبستگی در جامعه فرهنگي عنوان کرد:
با روي كار آمدن دولت سيزدهم بارقه‌اي از اميد بر جامعه فرهنگي كشور درخشید كه توانست از پيله‌اي كه 8 سال نگاه تحقيرآميز بر جامعه فرهنگي توام با نگاه اقتصادی بر آموزش و پرورش كه توسط رئيس جمهور دولت يازدهم و دوازدهم در سخنراني‌ها در مقابل جامعه آموزش و پرورش تنيده شده بود خارج شده و هوايي تازه را استشمام نمايد.


احسانی گفت: همه شاهد بوديم در سيزدهمين جشنواره شهيد رجايي در مقابل جامعه فرهنگيان اشاره صریح رئيس جمهور دولت يازدهم و دوازدهم (روحانی)در شهريور 1396 پس از کسب مجوز دوره دوم ریاست جمهوری بر اعتراض معلمان به پايين بودن حقوق، گفت كه حق ندارید اعتراض كنید، دوست ندارى برو!
و يا افاضات دیگر ایشان درباره حقوق معلمان خريد خدمت را توجه بفرماييد: ” _ما ميخواهيم يك دانش‌آموز تربيت شده با قيمت ارزانتر را داشته باشيم. اگه جايي آمد كه قرارداد خدمت با آن مي‌بنيديم و 100تا دانش آموز به آنها مي‌دهيم بجاي يك ميليون هم 600 هزار تومان مي دهيم ديگه چي مي‌خواهيم؟ ما ميخواهيم با هزينه كمتر و كيفيت بالاتر دانش آموز تربيت كنيم_ . “
چنين فضاي امنيتي براي معلمان و لايه‌هاي پنهان تهديد كه پس از انتخاب در دوره دوم رياست جمهوري ايشان بيان شد امكان اعتراض از معلمان را سلب نمود بطوريكه معلمان متوجه شدند كه با رویکرد غیر منطقی روبرو شده‌اند كه حتي حق حيات كاري را ممكن است از آنان سلب نمايد. لذا به انتظار ايجاد فضايي جديد سكوت اختيار كردند و با انتخاب دولت سيزدهم پاسخی به اين نگاه تحقير آميز دادند. در اين فضاي جديد با توجه به انرژي جديدي كه با مشاركت جامعه معلمان براي ايجاد فضاي جديد بوجود آمد متاسفانه موج‌سواري شايعه پراكنان آغاز شد تا اجازه همگرايي و مشاركت دولت و معلمان و جامعه فرهنگي داده نشود. مشاركتي كه معلمان در جاي جاي تاريخ انقلاب خود چه در ابتداي دوران طلوع فجر انقلاب و چه در دوران جنگ تحميلي و گذر از فتنه‌هاي پي‌در پي از خود برجاي گذاشتند.
متاسفانه موج‌سواري بر انتظارات معلمان از ابتداي شكل‌گيري دولت سيزدهم با شليك توپخانه توسط بدخواهان نظام و انقلاب از ابتداي مهرماه سال جاري بر معلمان گرامي باريدن گرفت و مشكلات معلمان را طوري وارونه جلوه دادند كه تمامي مشكلات مرتبط با معلمان توسط دولت سيزدهم بوجود آمده است. دليل اين رويكرد غیر معقول بر معلمان اين بود كه خيانت‌ها و اختلاس‌هايي را كه بر صندوق ذخيره فرهنگيان بوجود آورده‌اند را به فراموشی سپارند تا مورد مطالبه از سوی معلمان و فرهنگيان قرار نگيرد و بدين واسطه خود را تبرئه و بري از هرگونه سوءاستفاده حقوق تاراج رفته فرهنگيان و معلمان گرامي بدانند. در حاليكه اگر همين حقوق تضييع شده و تاراج رفته فرهنگيان استيفاء شود و به صندوق ذخيره فرهنگيان برگرداننده شود طي برآوردي كه شده است تا حد بسيار زيادي از مشكلات مانند مسکن و… معلمان برطرف خواهد شد.
لذا بمنظور عدم مطالبه‌گري معلمان براي برگرداندن حقوق تضييع شده آنها، مطالبه آنان را به رتبه‌بندي معلمان تغيير جهت داده اند گويي با افزايش مبلغي به حقوق آنان تمامي مشكلات آموزش و پرورش حل خواهد شد. اين درحالي است كه موضوع رتبه بندي معلمان و عدالت در نظام پرداخت از مطالبات ساليان گذشته معلمان نيز بوده است و دولت جديد نياز به فرصتي دارد تا مطالبه مربوط با رتبه‌بندي را در آينده نزديك طي بررسي اساسي و زيربنايي و علمي و تعامل با مجلس شوراي اسلامي به نتيجه برساند.
اما آنچه هم‌اكنون نياز به بررسي و مطالبه‌گري دارد گذشته به يغما رفته صندوق ذخيره فرهنگيان است كه اگر به عنوان مطالبه اوليه جامعه معلمان قرار نگيرد، به فراموشي سپرده خواهد شد و اختلاس گران از چنگ عدالت و قانون رهايي خواهند يافت. يغماگران و چپاولگران صندوق ذخيره فرهنگيان شاید با تهييج تشكل هاي صنفي وابسته به خود بدنبال تحميل روزه سكوت جامعه فرهنگي كشور هستند كه هشياري تمامي معلمان و فرهنگيان و جامعه آموزش و پرورش را براي این موضوع مهم می طلبد.
امروز دولت خستگی ناپذیر انقلابی و مردمی سیزدهم، با خزانه‌‌ای مقروض و بوجود آوردن حقوق نجومی دمينووار و بدون پشتوانه مالی برای اقشار مختلف مانند وزارتخانه بهداشت، اعضای هیات علمی و غیره؛ که میراث شوم دولت اشرافی است بدنبال مشكل‌گشايي و رهايي جامعه معلمان از شرايط فشار معيشتي و اقتصادي تحميل شده بر آموزش و پرورش است.
اميد آنكه دولت انقلابي با شناسايي و قطع و طرد هرچه زودتر افرادي كه اموال معلمان و فرهنگيان در صندوق ذخيره فرهنگيان را به تاراج برده‌اند و معرفي به قوه عادله قضائيه به سزاي اعمال خود برساند و با استيفاء و برگرداندن حقوق حقه تمامي معلمان و فرهنگيان گرامي كه رسالت بزرگي بر دوش آنان قرار دارد برخی از مشكلات معیشتی و اقتصادی این عزیزان مرتفع گردد؛ كه عشق به آينده نسل كشور و نظام جمهوري اسلامي ايران و رساندن نسل آينده به تمدن اصيل اسلامي دليل محكمي است بر ادامه خدمت اين عزيزان در آموزش و پرورش.
والسلام علی من اتبع الهدی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *