ارائه اختیار پیشنهاد مدیران‌کل استان‌ها به طیف هایی خارج از آموزش و پرورش غیرمتعارف بوده و موجب از دست رفتن زمان شده است.

کانون تربیت اسلامی، در نامه‌ای به یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گلایه کرد که تفویض شناسایی و پیشنهاد انتصاب مدیران کل استان‌ها به مجموعه‌هایی خارج از وزارت آموزش و پرورش بدون تعیین مدت و بدون نظارت بر رعایت شرایط و ترکیب ابلاغ شده، صرف نظر از غیرمتعارف بودن موجب از دست رفتن زمان شده است.

تفویض اختیار

در این نامه آمده است: با احترام و آرزوی توفیق برای جنابعالی در مسؤولیت خطیری که پذیرفته‌اید. پس از چند دهه تجربه رویکرد لیبرالی در عملکرد بعضی از دولت‌های پیشین، ملت شریف ایران با انتخاب شخصیتی انقلابی و کارآزموده به عنوان رئیس جمهور، درصدد تجربه رویکردهای عزتمندانه و غیرتمندانه دولت سیزدهم در کارکردهای داخلی و خارجی هستند و لذا از این منظر مسؤولیت مضاعفی متوجه دولتمردان می‌شود.

توجه به سپری شدن سریع فرصت‌ها و قدرشناسی لحظه‌ها در ساماندهی به موقع امور، از نشانه‌های این احساس مسؤولیت است. تأخیر غیرمتعارف در استقرار مدیران دولت جدید آثار سوئی در پی داشته که از جمله آن استمرار رویکردهای لیبرالی و رها شدن امور و نادیده گرفته شدن انتظار مردم برای تغییر و تحول و در نتیجه از دست رفتن امیدهای ایجاد شده است.

تفویض شناسایی و پیشنهاد انتصاب مدیران کل استان‌ها به مجموعه‌هایی خارج از وزارت آموزش و پرورش بدون تعیین مدت و بدون نظارت بر رعایت شرایط و ترکیب ابلاغ شده، صرف نظر از غیرمتعارف بودن موجب از دست رفتن زمان شده است. از بعضی استان‌ها هم خبر می‌رسد که به دلیل اعمال فشار عناصر ذی‌نفوذ، تفویض بعدی اتفاق افتاده و مسیر بررسی و انتخاب از مجاری منطقی فاصله بیشتری گرفته و ملاحظات غیرمربوط با رسالت خطیر نظام تعلیم و تربیت کشور مبنای ارزش‌گذاری شده است. 

کانون تربیت اسلامی که بارها آمادگی خود را برای هم‌اندیشی و همکاری در پیشبرد هرچه بهتر وظایف آموزش و پرورش اعلام کرده است. ضمن ابراز نگرانی از اعمال فشار و مداخلات بعضی از اشخاص ذی‌نفوذ خارج از این وزارت که از جمله دلایل جدی تأخیر در استقرار مدیران دولت جدید است، اعلام می‌دارد که هرگونه ناکارامدی احتمالی مدیران تحمیل شده به دولت خصوصاً در وزارت آموزش و پرورش متوجه عوامل مداخله‌گر خارج از ساختار آموزش و پرورش خواهد بود و لذا سبب‌سازان این وضعیت حتماً در برابر افکار عمومی باید پاسخگو باشند.

کانون تربیت اسلامی ضمن اعلام حمایت از جنابعالی مؤکداً انتظار دارد در اجرای مسؤولیت خطیری که پذیرفته‌اید با توکل به خدای متعال و با پافشاری بر معیارها و اصول مربوط به مصالح نظام مظلوم تعلیم و تربیت کشور، تعهدات دینی و انقلابی خود را بر اعمال فشارها و مداخلات غیرقانونی ترجیح داده و از فوت فرصت‌ها در استقرار مدیران عالی و ساماندهی امور، جلوگیری به عمل آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *