کمبود اساتید برای تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان غیرقابل قبول است.

کانون تربیت اسلامی در نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش خواستار توجه به دانشگاه فرهنگیان شد و نوشت: متأسفانه حدود بیش از شصت تا هفتاد درصد از پست‌های هیأت علمی دانشگاه به تناسب دانشجو(بیش از 90 هزار دانشجو) یا وجود ندارد و یا ردیفی برای آن در نظر گرفته نشده است.

کانون تربیت اسلامی در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش نوشت: از آنجا که اهمیت تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان بر کسی پوشیده نیست و اهمیت این امر با حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه و تأکید ایشان بر حفظ و ارتقای آن بیش از پیش مشخص شد، همان‌طور که مستحضر می‌باشید از شاخصه‌های مهم دانشگاه و علائم پیشرفت آن اساتید آن دانشگاه می‌باشند. اما متأسفانه حدود بیش از شصت تا هفتاد درصد از پست‌های هیأت علمی دانشگاه به تناسب دانشجو(بیش از 90 هزار دانشجو) یا وجود ندارد و یا ردیفی برای آن در نظر گرفته نشده است.

در حال حاضر به ازای هر صد دانشجو یک استاد حضور دارد. (میزان استاندارد تقریباً هر بیست دانشجو یک استاد است). خطر دیگر اینکه اساتید حاضر در دانشگاه که بار سنگین چند برابری آن را تا به حال بر دوش کشیده‌اند در حال بازنشستگی و خروج از دانشگاه هستند. بنابراین یکی از مشکلات بزرگ دانشگاه فرهنگیان که زمینه را برای انتقاد دیگران باز کرده، کمبود تعداد اساتید و چالش‌های به وجود آمده است و مسؤولین و وزرا در دوره‌های پیش نیز به جای ترمیم وضعیت اساتید، خود راه انتقاد بر دانشگاه را در پیش گرفته‌اند و درمانی بر درد دانشگاه نشده‌اند.

لذا در حال حاضر بزرگترین خطری که دانشگاه مهم و استراتژیک فرهنگیان را در راستای اهداف نظام تهدید می‌کند، کمبود غیرقابل قبول نسبت تعداد استاد به دانشجو می‌باشد. مستدعی است با برنامه‌ریزی صحیح و اولویت‌دار و با بررسی جدی از تضعیف بیشتر دانشگاه جلوگیری به عمل آورده و اساتید جوان و انقلابی و وفادار به نظام اسلامی در این دانشگاه جذب شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *