بیانیه شورای وفاق تشکل های انقلابی فرهنگیان استان کرمان درخصوص رتبه بندی معلمان

معلّمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور ،در کنار تربیت نسل تراز انقلاب اسلامی، در جهت تقویت دولت انقلابی و کیفیت بخشی به آموزش بر اساس سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش اهتمام ویژه دارند.
عرصه تعلیم و تربیت از جمله مهمترین زیر ساخت های پیشرفت و تعالی کشور و ابزار مهم تربیت نسل آینده در عرصه های مختلف است.
پایه ریزی تمدن نوین اسلامی و محقق شدن آرمانهای بلند انقلاب اسلامی به فرموده رهبر معظم انقلاب، در گرو تربیت انسانهای عالم، متقی وشایسته، درتمام ابعاد توسط معلّم صورت می گیرد. و این مهم محقق نمی شود مگر توجه به تربیت و نگهداشت معلّم در تراز انقلاب اسلامی. در کنار کیفیت بخشی به محتوا و روش های آموزشی راهبردی و در اولویت قرار گرفتن حل و فصل اساسی مسائل رفاهی و معیشتی معلّمان عزیز، لذا اجرای نظام رتبه بندی معلّمان فرصتی مناسب برای قدرشناسی از این قشر انسان ساز و تمدن ساز است.
پس از گذشت 10سال از تصویب سند تحول بنیادین و تاکید بر اجرای نظام رتبه بندی معلّمان و علی رغم تاکید مقام معظم رهبری در سیاست های ابلاغی، مبنی بر رفع مشکلات رفاهی و معیشتی جامعه فرهیخته فرهنگیان، به دلیل کار شکنی دولت های گذشته، سرانجام در این دولت و مجلس انقلابی، لایحه رتبه بندی به تصویب رسید و مدعیان دروغین حمایت از معلّم را، رسوا ساخت.
متاسفانه عده ای با دستاویز قرار دادن موضوع رتبه بندی، با لطمه زدن به عزت اجتماعی معلّمین، برای دستیابی به اهداف مغرضانه و سیاسی خود، شیوه نامناسبی را برای دستیابی به خواسته ها، مطالبات و افزایش حقوق در پیش گرفته اند.
لذا شورای وفاق فرهنگیان استان کرمان ضمن بیعت با آرمانهای امامین انقلاب و سر لوحه قرار دادن مکتب شهید سلیمانی عزیز ،در این مطالبه گری نگاه ایمانی و ملّی را سرلوحه خود قرار داده و حمایت خود را در جهت کمک به دولت انقلابی برای رفع مشکلات معیشتی معلّمان اعلام می دارد و هرگز اجازه سوء استفاده از جایگاه معلّمی را نداده و نخواهیم گذاشت خدشه ای به نظام جمهوری اسلامی و وحدت ملی وارد شود.
والعاقبه للمتقین
آذر ماه 1400

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *